El miratge s’ha esvaït
Fórmula 1. Hamilton es treu la careta i fa miques el cronòmetre amb una volta de rècord que li dona la posició preferent en el GP d’Austràlia, més de sis dècimes davant dels Ferrari
Lewis Hamilton va vorejar ahir la perfecció –segons les seves paraules– per endur-se la posició preferent en el GP d’Austràlia, amb una última volta en què va batre d’un segon el seu rècord de la pole del 2017 i va relegar els Ferrari de Kimi Räikkönen i Sebastian Vettel, segon i tercer, a més de sis dècimes. Fins aleshores, la igualtat havia estat total al capdavant del grup, però el miratge es va esvair tan bon punt el campió de Mercedes es va treure la careta i va fer miques el cronòmetre en l’esforç final.
Deu minuts abans, el seu company Valtteri Bottas s’havia estimbat amb l’altra fletxa de plata, traït per la humitat sobre el piano del primer revolt després de la pluja matinal –els lliures del migdia s’havien fet amb la pista molla–. Va sortir-ne il·lès, però va malmetre la caixa de canvis i va caure al quinzè lloc de la graella, penalitzat per haver hagut de muntar-ne una de nova.
Haas, la sorpresa
Aquest incident, i la sanció de Daniel Ricciardo per no haver alentit prou el ritme mentre onejava la bandera vermella, divendres, va enlairar Kevin Magnussen i Romain Grosjean fins a la tercera línia de la graella. La millor qualificació conjunta de Haas, l’equip més novell del pàdoc, va ser la gran sorpresa d’un entrenament cronometrat que oferia una classificació ben engrescadora després del primer intent de la Q3.
Hamilton havia fet 1:22.051, igualant el seu registre de la Q2, però a tot just 34 mil·lèsimes l’empaitava Vettel, que en la Q2 havia baixat d’1:22 per primer cop (1:21.944). I l’alemany sentia l’alè al clatell de Max Verstappen, tercer, a 27 mil·lèsimes de la bala vermella. L’holandès i Ricciardo havien passat el tall de la Q2 calçats amb el pneumàtic supertou, una aposta tàctica de Red Bull amb vista a la primera tirada de la cursa.
En el segon i definitiu intent, Vettel i Verstappen van anar una mica llargs en el tretzè revolt i van mantenir les posicions, però Räikkönen els va pispar la cartera. Tots en la mateixa dècima (1:21.8), però a anys llum de Hamilton, que just abans havia rebaixat de nou dècimes el seu temps de la Q2, quan Vettel amb prou feines n’havia esgarrapat una. La lectura fàcil era que el mèrit corresponia al botó màgic del W09, que dona un plus de potència. Però Hamilton ho va desmentir, tot assegurant que havia usat el mateix mode de qualificació a partir de la Q2 i fins al final. El secret és que va saber “posar les rodes ben a to” i “vorejar la perfecció”.
ELS PROTAGONISTES
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:21.164 |
2n | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:21.828 |
3r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:21.838 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:21.879 |
5è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:23.187 |
6è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | 1:23.339 |
7è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:23.532 |
8è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:22.152* |
9è | Carlos Sainz (Renault) | 1:23.577 |
10è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:23.692 |
11è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:23.853 |
12è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:24.005 |
13è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:24.230 |
14è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:24.786 |
15è | Valtteri Bottas (Mercedes) | s/temps* |
16è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 1:24.532 |
17è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:24.556 |
18è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:24.636 |
19è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:24.922 |
20è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:25.295 |
(*) Sancions per infracció (Ricciardo, 3 llocs) i caixa de canvis (Bottas, 5). | ||