Motociclisme

Marc, atent a les Ducati

Amb Dovizioso i Petrucci donant guerra en les dues últimes curses, l’equip italià és el principal maldecap per a Márquez en el Gran Premi de Catalunya, que es disputa aquest cap de setmana a Montmeló

Marc Márquez arriba al Gran Premi de Catalunya com a líder del mundial amb 115 punts, 20 més que l’any passat. El seu avantatge, però, és més petit que aleshores perquè els rivals que l’assetgen també han millorat el rendiment. El segon classificat del 2018 a aquestes altures –sis curses disputades– era Valentino Rossi, amb 72 punts. L’astre italià repeteix puntuació, però no posició. Ara és cinquè i, entre Márquez i Rossi, tres pilots més queden inclosos en el grup d’aspirants per guanyar el mundial: els italians Andrea Dovizioso (103) i Danilo Petrucci (82) i el català Àlex Rins (88).

Els cinc primers classificats han pujat, com a mínim, dos cops al podi aquest inici de temporada. Márquez encara no n’ha baixat, a excepció del Gran Premi de les Amèriques, on va tenir una caiguda quan era líder destacat. És l’únic dels quatre primers classificats amb un zero en el seu caseller, però això no ha apartat el campió del món del lideratge.

A Montmeló, Márquez tindrà feina a contenir els seus rivals, especialment els de Ducati, amb qui va protagonitzar una última volta electritzant a Mugello. Tant Dovizioso com Petrucci han acompanyat Márquez en el podi de les dues últimes curses, amb la particularitat que el segon va estrenar el seu palmarès de victòries a Moto GP en la cursa de casa seva. Els precedents a Montmeló afavoreixen la marca italiana, que ha guanyat la cursa catalana tant el 2017 (Dovizioso) com el 2018 (Lorenzo). Honda, en canvi, només hi ha guanyat quatre vegades en 17 temporades de Moto GP i no ha pujat al lloc més alt del podi des del 2014, any en què Márquez va aconseguir-li el seu únic triomf en la categoria reina (dos en total).

El català, que encadena ara dos segons llocs a Montmeló, se sent, malgrat la pressió de Ducati, optimista respecte de la cursa de casa: “La moto i jo estem en una posició molt bona ara. He pogut descansar entre curses i estic de tornada al màxim. Arribem a Montmeló en bona forma després de Mugello.” La moto, certament, ha augmentat la seva velocitat punta, i fins i tot Jorge Lorenzo, segon pilot amb més victòries a Catalunya (5 per 7 de Rossi), es mostra confiat a tenir un bon paper després dels tests efectuats al Japó: “Va ser un viatge interessant, vam treballar en coses que ens poden servir aquest cap de setmana.” El duet de Ducati també arriba amb expectatives altes a Montmeló. “L’equip ha guanyat aquí els dos últims anys, i confio que també serem competitius aquest cap de setmana. [...] Passem per una fase crucial del campionat i hem de continuar sumant tants punts com sigui possible”, explica el subcampió del món Dovizioso. Petrucci considera que serà una cursa igualada com a Mugello: “M’espero una altra batalla, però som conscients del nostre potencial. L’objectiu, com en les últimes curses, serà el podi.” En la lluita per la victòria també s’hi ha de comptar Àlex Rins, que, com Petrucci, aquest any també ha estrenat el seu palmarès de victòries en la categoria reina. El rei de les remuntades ha demostrat que és un pilot a tenir en compte, malgrat que el seu baix rendiment en els entrenaments –el setè lloc a Austin és la seva millor qualificació aquest any– l’obliga a sortir massa enrere en la graella. “Montmeló és similar a Mugello i té parts que podrien adaptar-se a la nostra moto, així que hi arribo amb confiança”, explica el pilot català.

En la nòmina de favorits no es pot descartar Valentino Rossi, el pilot amb més victòries a Montmeló en la categoria reina (set). “És una pista que realment m’agrada”, assegura l’italià, tot i ser conscient que necessita millorar el rendiment: “Intentarem fer tot el possible per solucionar els problemes que tenim i aconseguir-hi el millor resultat.” El seu company a Yamaha, l’empordanès Maverick Viñales, confia que podrà fer un salt de qualitat al Circuit: “Aquest és un traçat molt especial per a mi, m’agrada i hi disfruto. Per què no un podi? Aquest és sempre el nostre objectiu.”

Els germans Espargaró arriben a la cursa de casa en situacions diferents. Pol (KTM) sembla que ha fet un salt en el rendiment de la seva moto, mentre que Aleix continua amb problemes per afinar la seva Aprilia. Tito Rabat (Ducati) tindrà l’objectiu d’acabar en la zona de punts.

Àlex Márquez es pot situar líder

En la categoria mitjana, la millora evident d’Àlex Márquez va deixar el pilot de Cervera a només dos punts del lideratge, ocupat per Lorenzo Baldassarri, després de la cursa de Mugello. Márquez encadena dues victòries i ha deixat definitivament enrere les males sensacions de l’inici de temporada. Ara depèn d’ell mateix per convertir-se en el nou líder de la categoria. Ho aconseguiria amb una tercera victòria consecutiva, independentment del resultat del seu rival italià. Márquez ha aconseguit dos podis consecutius a Catalunya, on ha guanyat dues vegades. A Moto 3 es viurà, també, un duel igualadíssim entre el valencià Aron Canet, líder de la categoria, i l’italià Lorenzo Dalla. Als dos pilots els separen només dos punts.

Pedrosa tornarà a la competició

Dani Pedrosa reapareixerà en competició entre el 13 i el 15 de setembre per participar en el trofeu memorial Barry Sheene. El pilot de Castellar del Vallès, que va retirar-se del mundial la temporada passada, va fer els seus primers tests com a provador de KTM la setmana passada en una sessió privada al circuit de Brno. Pedrosa havia tingut una lesió aquest hivern que havia ajornat la seva estrena com a pilot de proves de la marca austríaca. El vallesà també participarà dilluns que ve en els tests que es faran al Circuit de Barcelona-Catalunya, l’endemà del Gran Premi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)