Estrena un xic agredolça
Fórmula 1. De la Rosa gaudeix de la seva posada de llarg com a pilot de Ferrari, però una avaria a la caixa de canvis li fa perdre mig dia de rodatge que ja no podrà recuperar
La piulada de Ferrari d'ahir, poc després de les deu del matí, era claríssima, ho podia haver dit més alt, però no més clar: “Debut difícil per a De la Rosa. F138 aturat a la pista.” El català ja havia començat més tard que la resta de pilots mentre adaptaven l'habitacle a la seva fesomia, i estava fent la segona volta d'instal·lació del dia, una rutina habitual per comprovar que tot funcioni, i que consisteix a sortir del box i tornar-hi sense acabar el gir.
L'avaria –que va aixecar molta fumera en el cotxe i va obligar els comissaris a buidar-hi els extintors– es va produir a la caixa de canvis, i De la Rosa no va poder tornar a la pista fins a les dues de la tarda. Ja no hi va haver més problemes, i el de Santa Agnès de Malanyanes va poder acumular 49 voltes més, completant un programa corregit en funció de la llarga aturada imprevista.
De la Rosa va assegurar que les sensacions havien estat bones, però va reconèixer que no podia “dir res del cotxe, a part que és equilibrat i ràpid en els canvis de direcció”.
Forat a la vorera
La feina de Ferrari es va centrar sobretot en les proves de configuració aerodinàmica, i els homes de Maranello van aconseguir acabar el nou programa previst gràcies, en part, al fet que la jornada es va allargar mitja hora més del normal, per compensar el temps perdut per unes tasques de manteniment al circuit de Jerez.
El cas és que cap a quarts d'una va aparèixer un forat a la franja de ciment al costat del piano del novè revolt, i els assajos es van haver d'interrompre durant gairebé una hora mentre els tècnics del circuit miraven d'arreglar-ho.
Aquest problema a la pista es va afegir a les declaracions del director de competició de Pirelli, Paul Hembery, que va afirmar que, segons el seu parer, Jerez necessita ser reasfaltat perquè els pneumàtics s'hi puguin provar com Déu mana. “La pista és molt abrasiva; massa aspra per avaluar pneumàtics”, va dir. “És una llàstima, perquè les condicions atmosfèriques no estan gens malament”, hi va afegir.
Kimi, a davant
Almenys Ferrari té el consol que ahir ningú no va aconseguir rebaixar el registre de dijous de Felipe Massa, que és doncs el millor de la setmana a Jerez. Kimi Räikkönen i Jules Bianchi van ser els més ràpids l'últim dia, amb un registre pràcticament calcat que tots dos van fer en un breu intent amb el compost tou (el groc).
El francès, doncs, va fer un pas més amb vista a ser confirmat com a pilot de Force India. Un petit detall reforça aquesta possibilitat: mentre que De la Rosa, com a pilot provador, duia el número 32 en l'F138 (i no el 4 que va dur Massa fins abans-d'ahir), Bianchi duia el 15, que és el que correspondrà al company de Paul di Resta. Que la FIA sap alguna cosa que nosaltres encara no sabem?
Compte amb Vettel
Per segon dia consecutiu, el Mercedes –ahir en mans de Lewis Hamilton– va ser el cotxe que va donar més voltes, 145, tres més que el Sauber (amb Esteban Gutiérrez). Però, a la callada, Sebastian Vettel s'hi va lluir amb el Red Bull. Va fer 96 voltes i va marcar el tercer millor temps del dia... amb pneumàtics durs (els taronja) en lloc de tous.
El campió del món va destacar la fiabilitat mostrada per l'RB9, cosa que el va portar a dir que se sent “una mica millor que l'any passat” i que l'equip “havia fet bé els deures”. Unes paraules que, sens dubte, poden posar la por al cos a més d'un.