Tot sota control
Mercedes segueix sent més ràpid que Ferrari, a una volta i en les tirades llargues
L'elevada temperatura de l'asfalt redueix força l'adherència i fa anar els pilots de corcoll
El veredicte del Circuit de Barcelona-Catalunya és clar. Mercedes manté l'avantatge de rendiment respecte de Ferrari. Això és ben clar en la prestació a una volta –per bé que Vettel va desbancar Rosberg a la tarda–, però sobretot en les tirades llargues, en què el ritme dels W06 va ser inabastable per als SF15-T. L'única variable que no permet gravar a foc aquestes conclusions és la calor, que va reduir força l'adherència de la pista, fins al punt que Lewis Hamilton –autor del millor registre absolut del dia– amb prou feines va ser més ràpid a la tarda, amb el compost mitjà, que al matí, amb el dur.
Si es té en compte que el pneumàtic més tou és un segon llarg més ràpid que el dur, es comprèn que la situació no va ser gens normal. Encara que els equips coneixen l'efecte de la temperatura en les prestacions –l'asfalt es va enlairar fins als 50 graus a la tarda, gairebé el doble que al matí– i l'inclouen en els seus càlculs, es va fer ben palès que el pneumàtic dur és massa dur, així que en una cursa normal a dues aturades l'estratègia lògica serà fer dues tirades amb el mitjà i una al final amb el de color taronja. El vent també va afectar els pilots, sobretot a Kimi Räikkönen, que es queixar força de la falta de grip amb el compost dur.
Nico cedeix la iniciativa
El seu company Sebastian Vettel va aconseguir colar-se entre els dos Mercedes en la simulació de qualificació amb el compost mitjà a la tarda. Però va ser més per demèrit de Rosberg que per mèrit seu. De fet, la diferència entre els pilots de Mercedes va ser la més àmplia del dia entre dos companys d'equip, després dels de Red Bull –Ricciardo només va rodar en els últims minuts de la segona sessió, després de canviar el grup propulsor– i dels de Manor –el cotxe de Merhi no sembla tan ben posat a punt com el de Stevens–. El pilot alemany va tenir una petita fuita d'oli en el motor al final de la primera sessió, però la diferència amb Hamilton la va atribuir a la gestió de les rodes. “Em faltava grip”, va sentenciar.
L'alemany va preferir posar èmfasi en el ritme dels W06 en les tirades llargues. “En cursa, els Ferrari estan més enrere”, va assegurar. Altres divendres, Ferrari acostuma a fer simulacions de cursa tan o més bones que els Mercedes. Ahir no va ser així, per bé que Vettel no va fer tirades llargues amb el compost mitjà.
Mercedes i Ferrari, doncs, van confirmar la seva posició al capdavant, però Williams haurà de suar la cansalada en la lluita per ser el tercer en discòrdia, per bé que els divendres els cotxes de Grove s'acostumen a mostrar discrets. Ahir el millor dels altres va ser Daniïl Kviat, els Toro Rosso de Max Verstappen i Carlos Sainz van estar tots dos entre els deu primers i fins i tot Jenson Button va superar els Williams amb el millor McLaren Honda.
PROTAGONISTES
Ensurt de Grosjean
La imatge del dia la va protagonitzar Romain Grosjean, quan la carrosseria del seu Lotus es va rebentar al bell mig de la recta principal, al començament de la segona sessió (interrompuda durant cinc minuts mentre els oficials de pista en retiraven les restes). Un tancament del capó es va trencar i va provocar el terrabastall. No va ser l'únic problema a can Lotus, perquè en la primera sessió Pastor Maldonado amb prou feines va rodar, per una avaria a la caixa de canvis. Els Red Bull també van rodar poc per mirar d'estirar la vida dels seus motors, atès que ja n'han estrenat tres dels quatre disponibles per a tot el curs. Amb tot, una fuita de benzina va obligar Ricciardo a muntar el quart ahir mateix, en comptes d'avui, com estava previst. Per la seva banda, Alonso va fer una virolla sense conseqüències a l'estadi, en voler provocar una lliscada mentre tornava cap a boxs.