Fórmula 1

Campió de plata

Fórmula 1. Mercedes anuncia a Montecarlo que Lewis Hamilton continuarà tres anys més amb l'equip de l'estrella, fins al 2018. La renovació cuejava des d'abans de començar el curs

Mercedes i Lewis Hamilton han escollit el glamurós entorn de Montecarlo, on avui es faran els primers entrenaments lliures de la sisena prova del mundial, per anunciar la renovació del seu acord per als pròxims tres anys, fins al 2018 inclòs. Era el desenllaç esperat des d'abans que comencés el curs –la confirmació ja es va donar per feta durant el primer cap de setmana de la temporada, a Melbourne–, per bé que l'estira-i-arronsa entre l'equip i el pilot s'ha allargat durant dos mesos. Val a dir que no els separava cap entrebanc seriós, sinó únicament petits “serrells legals”, com ara el nombre de jornades que el pilot haurà de dedicar a actes corporatius. Pel que fa als diners, el campió del món s'embutxacarà al voltant de 100 milions de dòlars per la durada del contracte, primes a banda, una quantitat semblant al que guanyen Vettel a Ferrari i Alonso a McLaren.

Hamilton va destacar que Mercedes és “casa seva” i que al final del contracte haurà estat vint anys vinculat amb la marca. L'anglès va fitxar per Mercedes el 2013, però el fabricant alemany li ha donat suport –a través de McLaren– des del 1998, quan encara era al kàrting. A la F-1, l'anglès ha corregut sempre amb mecàniques Mercedes, primer amb McLaren i ara amb l'equip fundat per la marca el 2010.

Territori Mercedes

Aquell any Nico Rosberg ja era pilot de l'estrella de tres puntes, i l'alemany serà el company de Hamilton almenys fins al final del 2017, després d'haver prorrogat el contracte l'any passat. Amb l'empenta de la victòria al Circuit de Barcelona-Catalunya, fa dues setmanes, Rosberg espera fer valer la condició de pilot local –ha viscut tota la vida a Mònaco– i el seu historial recent al Principat per continuar retallant distàncies. Nico ha guanyat a Montecarlo els dos últims anys, mentre que Lewis ha aconseguit un sol triomf, el 2008. Encara més, Hamilton no ha aconseguit mai la posició preferent a l'històric circuit urbà. L'any passat anava pel camí de ser el més ràpid el dissabte, però una errada de Rosberg va fer onejar les banderes grogues en l'últim minut de la Q3 i va relegar Hamilton al segon lloc de la graella i, per tant, de la cursa. Presumiblement, Nico i Lewis tornaran a lluitar a la centèsima per la pole, atès que el W06 es va mostrar força superior al Ferrari en el tercer sector de Montmeló, el més lent i semblant a Mònaco. Segons Vettel, cal esperar dues o tres carreres més per veure on és realment l'evolució de l'SF15-T. Ara com ara, Mònaco és territori Mercedes.

Sempre he estat ràpid [a Mònaco], però no perfecte. Mai he fet la ‘pole', i és el meu objectiu
Lewis Hamilton
mercedes
Si tot va bé de bon començament, tindrem un bon cap de setmana. Queda molt de mundial
Nico Rosberg
mercedes
Sabia que [la renovació] es faria molt abans que ningú. Ha estat una decisió fàcil. Era natural seguir amb Mercedes
Lewis Hamilton

La F-1 desenterra els proveïments de benzina

Tornar a fer proveïments de benzina durant la cursa i que els equips escullin quines rodes volen utilitzar en cada gran premi. Són les dues mesures estel·lars per millorar l'espectacle proposades pel grup estratègic de la F-1, que es va reunir la setmana passada a Londres. La mesura més immediata és la lliure elecció dels pneumàtics, que es vol implantar a partir del 2016. En lloc de ser el proveïdor, Pirelli, qui estableixi quins dos compostos de la gamma de quatre –supertou, tou, mitjà i dur– són els més adients per a cada carrera, com es fa ara, seria cada equip qui ho decidiria. Així s'afegiria una variable tàctica que faria les curses més imprevisibles. Pirelli, però, no ho veu clar, perquè tem que alguns equips facin eleccions agosarades per mirar de compensar el seu dèficit de prestacions i, per tant, comprometin la seguretat. En canvi, el retorn dels proveïments de gasolina –però sense augmentar els 100 kg actuals per a tota la cursa– es planteja amb vista al 2017, juntament amb altres mesures per fer els cotxes més ràpids i agressius, amb menys pes i rodes més amples. Els proveïments es van reintroduir a la F-1 el 1994 i es van prohibir de cara al 2010, per reduir costos, d'una banda, i per eradicar un factor de risc als boxs, de l'altra. Bregar amb aquests dos problemes és l'obstacle principal per al seu retorn. El grup estratègic el formen la FIA, la FOM i els sis primers equips del mundial. Ara aquestes mesures hauran de ser debatudes en la comissió de la F-1 (hi participen tots els equips i també representants dels circuits, els proveïdors de motors i pneumàtics, i els patrocinadors) i ratificades posteriorment pel Consell Mundial de la FIA, que s'ha de reunir al juliol.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)