Barça

Joaquim Maria Puyal fa la transmissió número 2.000

Catalunya Ràdio celebra avui en el Barça-Màlaga les dues mil transmissions de futbol en català de Joaquim Maria Puyal amb un especial de ‘La TdP'

El 5 de setembre del 1976, des del Camp Nou, Joaquim Maria Puyal va realitzar la primera locució en català d'un partit de futbol després del període franquista: un Barça-Las Palmas de la lliga espanyola que van guanyar els blaugrana per 4 a 0. La retransmissió es va fer des de Ràdio Barcelona, sota el títol Futbol en català, i Puyal va tenir com a col·laboradors de l'equip de retransmissió els periodistes Eduard Boet i Isabel Bosch. El 1985 Puyal va començar a fer les retransmissions de futbol a Catalunya Ràdio. Des del 1976 fins al partit d'avui entre el Barça i el Màlaga en sumen dues mil. La ràdio pública catalana celebrarà aquesta nit l'efemèride amb un especial de La transmissió d'en Puyal (20.30 h) que recordarà alguns dels millors moments dels més de 36 anys de retransmissions de futbol en català.

Crear escola

Puyal ha creat escola entre els locutors esportius, en la manera de narrar els partits, i ha estat pioner en la normalització de l'ús de la llengua a la ràdio. Puyal ha explicat sovint la dificultat que li va suposar adaptar al català el llenguatge futbolístic: va pouar de diaris esportius i enregistraments de la República i va consultar amb experts. Però lluny de quedar-se en un llenguatge arcaic, ha sabut actualitzar la llengua al ritme del carrer. Entre molts dels guardons que ha rebut Joaquim Maria Puyal, el 2004 se li va concedir el Premi Nacional de Radiodifusió precisament per haver contribuït a fer del català la llengua vehicular de molts dels oients dels programes esportius del país. Les seves locucions són un referent i Puyal ha donat a l'imaginari col·lectiu algunes frases memorables com ara “Urruti, t'estimo!”.

Especial ‘Hat-trick' a TV3

A diferència dels últims partits del Barça de copa que s'havien emès en obert (a Marca TV, TV3 i/o Tele 5), el partit d'avui al Camp Nou amb el Màlaga només es podrà veure a través de cadenes de pagament: Gol TV i Canal + Liga. Serà a dos quarts de deu de la nit. Com ja fa amb la lliga, TV3 oferirà un ampli resum del matx tan bon punt acabi. L'especial Hat-trick Barça (23.15 h) s'oferirà simultàniament a TV3 i Esport 3, i al llarg de 75 minuts inclourà no només les millors jugades de l'anada dels quarts de final, sinó també les opinions dels protagonistes.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció