Fórmula 1

Per llepar-se les ferides

Fórmula 1. Mercedes i Hamilton arriben a Suzuka amb la intenció de posar les coses a lloc i de girar full de la derrota en el GP de Malàisia

L'única cosa positiva per a Mercedes de la trencadissa de motor de Lewis Hamilton en el GP de Malàisia és que va succeir en la primera de dues curses seguides. Així, doncs, el GP del Japó d'aquest cap de setmana és sobretot una oportunitat perquè la marca de l'estrella de tres puntes es llepi les ferides i torni a posar de manifest que els bòlids platejats són els més ràpids del grup. De tant en tant es trenquen, és clar. Com tots, d'altra banda. Són prototips dissenyats al límit i amb toleràncies mínimes. Totes les peces estan pensades per oferir el màxim rendiment. La línia que separa la glòria amb gust de xampany del desastre envoltat de fum és tan subtil que n'hi ha per fer-se'n creus, que aquests infortunis no sovintegin més.

Red Bull també espera amb delit el GP del Japó. El doblet de Ricciardo i Verstappen a Sepang va ser el primer d'un equip que no fos Mercedes en l'era híbrida de la F-1. De retruc, l'australià va ser el quart guanyador diferent del curs, al costat dels líders Rosberg i Hamilton, i del seu company holandès en l'equip de la marca de begudes. D'ençà que el 2014 es van estrenar els motors híbrids, encara no n'hi havia hagut més de tres.

A Suzuka, aquests dos equips estan amb les espases enlaire. El circuit propietat d'Honda és ràpid, com li convé a un motor Mercedes que en els instants decisius de l'entrenament qualificatiu pot entregar fins a mil cavalls. Tanmateix, la successió de revolts enllaçats sembla feta a mida per al xassís de Red Bull. Passi el que passi, però, Mercedes en fa prou amb un segon lloc per conquerir el títol de constructors i girar full de la derrota a Sepang.

Vettel, en crisi

Sebastian Vettel perdrà tres llocs a la graella del GP del Japó per la topada amb Rosberg en la sortida de Sepang. És el segon incident en el primer revolt del pilot de Ferrari en les últimes quatre curses, i el quart del curs. A la Xina va trencar l'aleró del seu company, Räikkönen; a Sotxi va ser la víctima de l'atac de Kviat, i a Spa va tornar a topar amb l'altre SF16-H. La seva crisi de conducció il·lustra la reculada de Ferrari, impotent davant l'empenta de Red Bull.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.