Müller, sinònim de bombarder
El 1999, el Bayern de Munic acollia en les seves categories inferiors un marrec de deu anys que somiava ser futbolista. Un menut que des que va ser inscrit com a integrant del planter no va passar desapercebut. El seu cognom, Müller, va ser centre de comentaris tot recordant la figura de Gerd Müller, el golejador més prolífic de la història d'Alemanya –365 gols en la Bundesliga en 427 partits– i que ocupa a dia d'avui, amb 14 dianes, el segon lloc del rànquing dels millors anotadors de totes les edicions de la copa del món.
Thomas, el noi que va aterrar al Bayern, onze anys després ja és equiparat amb el mític futbolista, de qui entre d'altres coses ha heretat el dorsal 13. De fet, fa quinze dies, el mateix Gerd Müller, anomenat el bombarder de la nació pels seus compatriotes –amb la selecció va marcar 62 gols en 68 partits– va assenyalar el jove com el seu successor. «És el nou senyor gol d'Alemanya.»
Thomas Müller, ha passat en catorze mesos de jugar a tercera amb el filial del Bayern (amb el qual va ascendir i va anotar 15 gols en 32 partits) a jugar en un mundial i convertir-se ahir en el pitxitxi del seu equip. Designat millor jugador del matx contra Anglaterra gràcies als seus dos gols i a la seva capacitat d'estripar les defenses rivals, la descripció de Gerd Müller s'escau a la perfecció amb el que el jugador ha mostrat al Bayern i en aquest mundial, en què ja suma tres gols en quatre partits. «Müller arribarà molt lluny. Té tot el que necessita un davanter. És bo en el joc aeri i pot jugar per les dues bandes. Si les lesions el respecten, arribarà lluny.»
De moment, és a Sud-àfrica i malgrat que és el seu debut ja està en la llista de màxims artillers, amb només un gol menys que Higuaín, màxim artiller fins ara.
Louis van Gaal ha estat el tècnic que va li ha obert les portes de l'elit a l'Allianz Arena. Després de copsar la seva explosivitat, polivalència i pólvora, l'holandès l'ha convertit en indiscutible i l'ha alineat en tots els partits que ha dirigit. En els tres primers contra el Hoffenheim, el Werder Bremen i el Mainz va ser suplent igual que ho va ser en el cinquè contra el Borussia de Dortmund, però a partir de llavors es va guanyar l'etiqueta de titular en un any en què ha comprat amb la seva brillantor el bitllet cap a Sud-àfrica. I és que Müller és una garantia de gol, de sang freda, d'ambició i de valentia, ja que si en el mundial ja és el golejador de la seva selecció, quan es va estrenar en la Champions el 10 de març del 2009 també va voler ser protagonista marcant en el debut el definitiu 7-1 contra l'Sporting de Portugal tot i jugar 18 minuts.
Brasil 6 - Polònia 5 (1938)
Una joia dels mundials en blanc i negre. En la primera eliminatòria del mundial de França, en l'època d'aquells 2-3-5 tan ofensius, el Brasil i Polònia van oferir espectacle al públic d'Estrasburg amb un resultat gairebé impossible de veure avui: 6 a 5. Sota una pluja que va afegir tocs èpics al matx, els brasilers van acabar guanyant en la pròrroga després de veure com els noranta minuts acabaven en empat a 4. El matx va ser un duel entre dos davanters llegendaris, d'escoles i estils diferents. El brasiler Leonidas, el primer home negre que va brillar en un mundial, i el polonès Ernst Willimoski, que va fer quatre dels gols polonesos. Willimoski, nascut a Polònia en una família alemanya, va acabar jugant amb la selecció alemanya a partir del 1939, quan els nazis van envair Polònia. Aquell dia va guanyar el duel a Leonidas, que en va fer tres, però el Brasil va guanyar el matx.
196 controls antidopatge
Jiri Dvorak, cap mèdic de la FIFA, va anunciar ahir que des de l'inici del mundial a Sud-àfrica s'han dut a terme 196 controls antidopatge, tots negatius. Des del 1994, la FIFA ha fet 7.416 controls en 58 competicions i només hi ha hagut 4 casos de dopatge.
20 partits imbatut
Portugal només ha estat batut pels seus rivals en 5 dels 25 partits que ha dirigit Carlos Queiroz. La fortalesa defensiva s'ha constatat també en els tres partits de la fase de grups, en què ni contra el Brasil, ni contra Corea del Nord ni contra la Costa d'Ivori van encaixar cap gol.
12 gols com pelé
Miroslav Klose va marcar ahir contra Anglaterra el seu segon gol a Sud-àfrica i ja ha arribat als 12 en totes les seves participacions. Klose ha igualat Pelé i és a 1 gol d'atrapar Just Fontaine, a 2 de Gerd Müller i a 3 de Ronaldo, el màxim anotador de la història.