Espanyol

Gio, un somni utòpic

Aguirre és l'avalador del seu fitxatge i considera que el seu compatriota faria pujar un graó el nivell competitiu de la plantilla

L'Espanyol té contenció en la despesa i ara mateix la seva arribada és inassumible econòmicament

Giovani dos Santos (Monterrey, Mèxic, 1989) és una vella aspiració de Javier Aguirre. El tècnic de l'Espanyol coneix perfectament el seu compatriota, a qui ja va convocar quan era seleccionador mexicà. A El Vasco li agrada tenir jugadors que conegui personalment als seus equips. La incorporació fallida de Martin Petrov anava en aquesta direcció quan, personalment, va trucar al búlgar per fitxar l'hivern passat pel club blanc-i-blau. Ara amb Giovani vol seguir el mateix modus operandi, però el seu fitxatge per l'Espanyol és utòpic. Molts equips estan interessats en el jugador del Mallorca. L'equip balear, que acaba de baixar a segona, ha obert de bat a bat la seva sortida de les illes i ara molts equips estan darrere d'aquesta peça cobejada en el mercat. El València, segons asseguren diversos mitjans locals, ja hauria temptejat el futbolista amb una oferta formal de prop de set milions d'euros i, fins i tot, s'arribava a assegurar que el director esportiu valencianista, Braulio, ja hauria emparaulat la seva contractació. El club valencià no és l'únic que va darrere de Gio. Los Angeles Galaxy de l'MLS (Estats Units) el volen convertir en el seu jugador franquícia i tindria un contracte preferencial. La llista d'interessats continua amb diversos clubs mexicans que estarien entusiasmats de tenir Dos Santos.

La direcció esportiva de l'Espanyol veuria amb bons ulls l'arribada de Giovani per la seva qualitat, però, com sempre, el problema és la barrera econòmica, que és l'autèntic llast del club blanc-i-blau. Òscar Perarnau assegurava dimarts en la presentació d'Aguirre que intentarien fitxar “jugadors referencials” i Giovani encaixaria en aquest perfil. Ara mateix dues són les vies que podrien acostar el davanter mexicà al club blanc-i-blau. El primer pas serien les arts persuasives de Javier Aguirre per seduir Giovani per enrolar-se en el seu projecte a Cornellà. El convenciment de Gio per venir hauria d'anar lligat a una font alternativa de finançament, és a dir, que hi hauria d'haver un fons d'inversió que pogués fer-se càrrec de gran part del fitxatge i que l'Espanyol es quedés un marge d'un possible traspàs a mitjà termini. Només aquesta petita escletxa podria convertir el somni impossible de veure el davanter mexicà vestit amb la samarreta del club blanc-i-blau.

EL VALÈNCIA

Ha fet una oferta formal al Mallorca per aconseguir els serveis del punta

DECISIÓ FINAL

El jugador no prendrà cap decisió fins que no acabi la copa Confederacions
Los Angeles Galaxy, de l'MLS, i alguns clubs mexicans també li van al darrere

FÓRMULA IMAGINATIVA

Les poques possibilitats de fitxar-lo depenen de trobar un fons d'inversió

Joan Collet: “Cristian Álvarez no seguirà”

Cristian Álvarez no continuarà a l'Espanyol. El fet era un secret de domini públic, i ahir ho va confirmar el president de l'Espanyol, Joan Collet, al programa Divendres, de TV3. “Hi ha dos o tres jugadors, dels que acaben contracte, que no seguiran, com és el cas de Cristian Álvarez. Em costa dir-ho quan el normal és que ho sàpiguen ells, i no tots ho saben”, explicava el mandatari. El club ja fa temps que buscava un porter per fer parella amb Casilla i a Còrdova apuntaven ahir que l'Espanyol estaria interessant en els serveis d'Alberto García, porter de l'equip andalús. En la llista dels que no segueixen és segur que també hi ha Petrov i està enlaire la continuïtat de Verdú. “Estem negociant, les distàncies són les que són i és una de les nostres prioritats; cal intentar-ho”, reflexionava Collet. Els pròxims dies, com deixava palès el mig de l'Eixample en una entrevista en aquest diari dimecres, seran decisius.

D'altra banda, Joan Collet també va deixar palès que la prioritat és mantenir el bloc, tot i que deixava clar que hi haurà alguna sortida en forma de traspàs per quadrar els comptes de l'entitat.

Thievy està buscant sortides

El futur de Thievy Bifouma a l'Espanyol no és gens clar. Els agents del jugador li estan buscant diverses opcions fora de la lliga estatal, i més concretament en la Premier League anglesa, en què diversos equips hi estan interessats. Entre les ofertes que es maneguen no hi ha constància que el Southampton de Mauricio Pochettino li vagi al darrere. El club està content amb el seu rendiment aquesta temporada a Las Palmas, però tenint en compte que només té contracte fins al juny del 2014, els tècnics del club blanc-i-blau saben que han de renovar-lo o bé vendre'l traient-ne un petit redit econòmic. Ara tot encara està enlaire, però un cop acabin la segona divisió i el play-off d'ascens ja s'acceleraran tots els assumptes del futur d'aquest jove prometedor.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el darrer article gratuït dels 5 d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)