Motociclisme

“Hem evolucionat i tenim un bon ritme per a la cursa”

Motociclisme. GP de Catalunya. Dani Pedrosa, que llevat de Lorenzo tothom veu un pas avançat, es mostra segur per a la cursa d'avui després de fer “una de les millors voltes” de la seva vida

“Si no passa res estrany, al Dani no el veurem”, deia Marc Márquez ahir a la tarda. “El Dani té un ritme una mica millor que la resta. Després, som quatre o cinc pilots que estem en un nivell similar”, assegurava Carl Crutchlow en la roda de premsa. “Penso que estem bé”, es limitava a dir Pedrosa.

Llevat de Jorge Lorenzo, que, tot i no tenir ni de bon tros un bon dissabte, va afirmar que els del davant estan tots més o menys allà mateix, hi havia unanimitat a afirmar que el pilot de Castellar de l'equip Repsol Honda partirà avui amb una posició preferent quant a la posada a punt de la moto.

L'elecció de la goma

“Hem fet evolucions durant tot el dia i hem millorat el ritme”, afirmava un Pedrosa molt tranquil i segur. Tant en la tercera sessió, la del matí, com en la quarta, va portar la veu cantant. I quan va ser l'hora de la veritat, ho va rematar amb una volta perfecta, la més ràpida que s'ha fet mai a Montmeló –s'ha de recordar que l'anterior millor volta de Casey Stoner, el 2008, va ser amb pneumàtics de qualificació–. “La volta que vaig fer l'any passat a València potser és la millor que he fet mai. Però la d'avui [per ahir] és també una de les millors.” La gran incògnita per a la cursa és la tria del pneumàtic. Al davant tothom portarà el dur, però al darrere hi ha el dilema. “El dur va bé, però no t'hi acabes de sentir còmode”, explicava el líder del mundial. “Però amb el tou hi ha el dubte de saber com aguantarà, tot i que sembla que la tendència és anar per aquí.” Quan se li va preguntar si tenia alguna estratègia pensada, va ser taxatiu: “No, avui [per ahir] no n'hi ha cap. Es tractarà de sortir i llegir la cursa.”

Per Lorenzo, que des de divendres ha anat de més a menys, si bé va reconèixer que no esperava de cap manera estar a 0,6 segons de la pole, la cursa serà llarga. “Una cosa és una volta i una altra vint en aquestes condicions.” I, en aquest sentit, encara va afirmar: “No crec que el ritme de la cursa sigui el que hi ha hagut en els entrenaments.” Per això, no va descartar res, i va assegurar que “un bon resultat serà un podi i un molt bon resultat, la victòria.”

Qui espera seguir-lo és Marc Márquez, malgrat que el de Cervera admetia no estar encara del tot a gust damunt la moto: “Ja havia dit que tant a Mugello com aquí seria complicat. Són circuits difícils i més per a una Moto GP. Haver-hi fet moltes voltes, com és el cas dels meus rivals, ajuda molt.” Amb problemes per sortir bé dels revolts –“derrapo massa”–, la seva tàctica per avui és molt simple: “Sortir a totes i acabar a totes, no tenim cap altra opció.” El debutant de la categoria va explicar que en la sessió del matí, amb temperatures d'asfalt baixes, s'havia trobat molt millor que no pas al migdia, quan més forta era la calor.

Ens falta alguna cosa per ser al davant. Hem de millorar molt la sortida del revolt. Però bé, la idea és anar a totes
Marc Márquez
De moment, està sent un cap de setmana perfecte, però no ho serà de veritat fins que no acabem la feina en la cursa
Pol Espargaró
€No ha estat la meva millor qualificació, però la cursa serà llarga. Som tres o quatre pilots amb el mateix ritme
Jorge Lorenzo
Tot i haver fet un pas endavant, la moto encara es mostra reactiva a la part de davant. Hem de fer que sigui una mica més estable
Jordi Torres
M'he dedicat a rodar sol i a trobar el meu ritme. Estem molt contents, però la cursa serà dura, amb calor i molts pilots al davant
Àlex Rins
Les sensacions, tot i que a la moto encara li falta algun detall per polir, són molt bones. Tinc bon ritme amb el pneumàtic gastat
Àlex Márquez

Maverick és sancionat amb un punt

No va ser la millor qualificació de Maverick Viñales, que va tenir una forta caiguda sense conseqüències des del punt de vista físic però sí mecànic. I és que més tard, quan va tornar a pista, el de Roses va trencar el motor per culpa de l'oli que havia perdut en la caiguda i pel fet que el dispositiu que atura la moto quan en falta s'havia malmès i no es va activar. Així, avui sortirà utilitzant el quart motor dels vuit que tenen els equips per reglament. També ho farà amb un punt menys al carnet per punts que enguany tenen els pilots per haver entrat al box pel carril del pit line en direcció contrària. “La caiguda ha estat obrint gas. El reglatge de l'amortidor era una mica tou”, deia Mack. “La sessió no ha anat bé, però no ha estat dolenta: hem trobat una bona posada a punt.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)