Suaran la cansalada
Fórmula 1. La cursa de l'Hungaroring marcarà el pas de l'equador del curs i serà la més calorosa de la temporada i dels últims anys, amb temperatures que s'enfilaran fins als 40 graus
Farà molta calor, però els pilots de F-1 no tindran gaire temps per gaudir del cridaner parc aquàtic a tocar del circuit de l'Hungaroring. Això sí, després tindran unes merescudes setmanes de vacances a l'agost, abans no comenci la frenètica recta final del mundial, amb nou curses en catorze caps de setmana. Unes vacances amb tots els ets i uts, perquè les fàbriques dels equips estaran tancades, tal com estableix el reglament per garantir un mínim de conciliació familiar als membres dels equips.
La temperatura, doncs, serà una variable decisiva en el que tal vegada serà el gran premi més calorós des del de Bahrain del 2005, quan el termòmetre va pujar fins als 42 graus. Diumenge vinent, a Budapest es poden vorejar o superar lleugerament els 40.
Per acabar-ho d'adobar, els equips estrenaran aquí la nova configuració dels pneumàtics Pirelli per a la resta de la temporada, que combina l'estructura del 2012 i els compostos més tous del 2013, i que tots –tret de Mercedes, sancionat– van poder assajar la setmana passada al test de joves pilots, amb resultats força satisfactoris.
Els Lotus, favorits
Tot plegat –d'una banda, la calor; de l'altra, les noves rodes– permet penjar l'etiqueta de favorits als Lotus en general i a Kimi Räikkönen en particular, perquè tot fa pensar que les cobertes tindran un marge de rendiment més ampli en qualificació, cosa que fins ara ha estat el taló d'Aquil·les dels Lotus.
Fa tres setmanes, a Nürburgring, els cotxes d'Enstone ja van posar contra les cordes el totpoderós Red Bull de Sebastian Vettel, i la seva proverbial gestió dels pneumàtics els donarà punts a l'Hungaroring, on el finlandès i el seu company, Romain Grosjean, van pujar al podi l'any passat. Per si no n'hi hagués prou, Hongria serà la primera cursa amb el nou límit de velocitat de 80 km/h a la línia de boxs, en comptes de 100 km/h, introduït arran de l'incident de la roda mal collada que va colpejar un càmera de televisió als boxs, en l'últim gran premi.
Això farà que es perdi més temps per aturar-se a boxs (a Hongria, quatre segons més), i Lotus en podria treure profit si aconsegueix estalviar-se una aturada. Räikkönen té sis podis aquí, i el 2005 hi va guanyar sortint quart. Si ho torna a fer, potser fins i tot farà una capbussada al parc aquàtic.
Red Bull tindrà el seu gran premi fins al 2020
Després d'anunciar dimarts passat que havia arribat a un acord amb Bernie Ecclestone a fi que la F-1 tornés a Àustria l'any que ve, Red Bull va fer saber ahir que el contracte és per set anys, fins al 2020 inclòs. La cursa es disputarà al circuit Red Bull Ring, propietat de la marca de begudes austríaca, on la F-1 ja havia corregut anteriorment, quan la instal·lació es deia A1-Ring. A banda de la durada de l'acord, l'amo de Red Bull, Dietrich Mateschitz, també va assegurar que Red Bull assumirà totes les despeses, sense recórrer a diners públics. “Les entrades tal vegada cobriran el cost d'organitzar la cursa, però no el cànon que s'ha de pagar al promotor [Ecclestone]; això ho posaré de la meva butxaca”, va explicar el magnat austríac, que hi va afegir que els beneficis que el seu equip ha obtingut de la F-1 van ser una de les raons de voler fer aquesta cursa. “Oferirem un gran premi encantador, una mica diferent de la resta”, va apuntar Mateschitz, fent al·lusió a la bucòlica ubicació del circuit, al bell mig de les espectaculars muntanyes d'Estíria.
L'amo de Red Bull també va fer esment de “l'excel·lent treball” realitzat per Daniel Ricciardo en el test de joves pilots, en què va fer 59 voltes amb el cotxe de Vettel. El pilot de Toro Rosso aspira a substituir Webber a Red Bull l'any que ve, però l'equip també negocia amb Kimi Räikkönen.
Dos pilots catalans a la graella de GP2
Per primera vegada en els nou anys d'història de la GP2, dos pilots catalans compartiran la graella de sortida en l'avantsala de la F-1, en les dues curses teloneres del GP d'Hongria. A l'habitual Sergi Canamasas (Caterham) s'hi afegirà l'expert Dani Clos, que correrà amb MP Motorsport. Ahir aquest equip holandès va confirmar que el barceloní, de 24 anys, substituirà Adrian Quaife-Hobbs, que se'n va a Hilmer en el lloc de Robin Frijns (que perd el volant per falta de pressupost). L'acord inicial és només per al míting hongarès, però es podria allargar per al que queda de temporada. “Clos és un pilot fantàstic i la seva experiència serà força valuosa per a MP Motorsport”, va dir l'equip, debutant enguany en la GP2. Clos, que va córrer tres temporades senceres a la GP2 –amb una victòria el 2010– i l'any passat va ser provador d'HRT en la F-1, formarà parella amb Daniël de Jong, debutant i fill de l'amo de l'equip.