“Tenim sempre present el partit de Valladolid”
Gerardo Martino Entrenador del FC Barcelona
Gerardo Martino, que va dedicar la victòria a Víctor Valdés, va mostrar la seva satisfacció a la sala de premsa de l'estadi de Cornellà-el Prat per la victòria en el derbi. Primer triomf en les vuit finals que li quedaven al Barça per ser campió de lliga. “Els derbis sempre són derbis i s'han de guanyar. No són fàcils mai, aquesta era una sortida de molt risc i l'hem superada, però tot el que queda és molt difícil, són set finals. Tenim sempre present la sortida a Valladolid perquè no es torni a repetir. És molt important que els jugadors recordin com estàvem fa sis dies en la lliga i com estem ara. S'ha de valorar l'esforç que hem fet i entendre que tenim set finals per disputar”, explicava el tècnic argentí, que va lamentar les oportunitat errades en els primers minuts: “Hem sortit bé i hem pogut encarrilar el partit, però hem fallat. Després ens ha costat més, perquè la pressió de l'Espanyol era molt alta i ens dificultava la nostra sortida de pilota.”
Martino va parlar de Neymar, que ahir va discutir amb molts jugadors de l'Espanyol, una mica fart de rebre patacades. “En aquest partit era difícil que no passessin accions que provoquessin picabaralles. Perquè el rival fricciona tot el partit i és fort a la zona ampla. Esperàvem aquest tipus de partit. És un partit molt difícil de dirigir per part de l'àrbitre, perquè els seus jugadors friccionen molt”, deia l'entrenador del Barça, que no va voler parlar de la jugada del penal. “Estava tapat i no l'he vista”, va explicar, i després va lloar la figura del golejador, Leo Messi: “Estava una mica preocupat en el descans, perquè havia tingut dues bones oportunitats en la primera part i no les havia pogut aprofitar, però quan el tens a ell sobre el terreny de joc, pots estar molt tranquil. Ha estat bé perquè ha marcat el seu primer gol en aquest estadi.”
Per acabar la seva roda de premsa, Martino va tornar a reivindicar dos dels seus pensaments, com ha estat fent en els últims dies. Primer, la força mental d'aquest grup, posada a prova una vegada més per la lesió de Valdés: “Aquest equip està habituat a les males notícies, i la manera com escullen a l'hora de respondre és al camp. Ho han tornat a fer.” La seva segona reivindicació va arribar quan se li va dir que ja s'havien sentit moltes crítiques a l'àrbitre: “És una llàstima que no es parli de futbol, ja ho vaig dir l'altre dia. No deixo de lamentar que això no passi. Ja em queixava a l'Argentina i aquí passa el mateix. El partit ha estat intens, els dos equips l'han jugat bé, amb les seves armes. I és una llàstima que es torni a parlar de l'arbitratge, que sé que passarà.”