Territorial

Els jugadors, responsables a partir d'ara de la mutualitat

Futbol català. La FCF canvia el sistema d'afiliació a la mútua, i els federats, en comptes dels clubs, hauran d'encarregar-se a partir del curs que ve de la gestió i el pagament de la quota

El curs 2014/15 començarà amb canvis substancials en el futbol català. La FCF ha decidit modificar el sistema d'afiliació a la mutualitat i modernitzar-ne la gestió. És per aquesta raó que ha posat en marxa un portal per als federats (www.futbol.cat), que servirà perquè els jugadors i els seus pares, en el cas de les categories de base, gestionin de forma directa i a través de la xarxa tots els tràmits que han de fer amb la Federació Catalana de Futbol. El canvi més substancial és que a partir d'ara serà el mateix federat qui s'encarregui de pagar la mutualitat, una tasca que fins ara era assumien els clubs.

Amb la idea d'evitar que és faci un mal ús de la mutualitat de la FCF i de simplificar els tràmits, la federació ha decidit que la responsabilitat del pagament i la gestió d'aquest servei sigui directament dels federats, als quals s'obligarà a donar d'alta abans de participar en qualsevol entrenament o partit. La FCF, que especificarà en el moment del pagament quina és la cobertura, vol impulsar un canvi en el sistema. “Traiem una càrrega burocràtica als clubs i la responsabilitat en l'assegurança passa a mans del jugador o del seu pare”, explica el president de la FCF, Andreu Subies, que creu que la creació del Portal del Federat és una aposta de futur: “Volem que aquesta eina enllaci la federació, els clubs i els federats. Es crearà una xarxa que, d'aquí a uns anys, permetrà que els jugadors i els equips tinguin totes les dades en un sol lloc.”

El nou sistema entrarà en vigor l'1 de juliol, i per minimitzar els problemes que aquest canvi pugui generar en els clubs amb vista a la temporada vinent, la FCF farà jornades de formació per explicar-ne el funcionament. La pretemporada, en tot cas, començarà ja amb el nou sistema de pagament establert.

LES FRASES

Tot englobat a internet
La FCF crea El Portal del Federat (www.futbol.cat), que servirà per gestionar tots els tràmits entre els jugadors i la federació.
El club no assumeix la mútua
A partir d'ara, són els federats els qui han d'abonar la quota i no pas els clubs. La inscripció és telemàtica, i els clubs tan sols hauran de facilitar el full de registre als jugadors.
En regla abans de jugar
Si el federat vol fer qualsevol activitat, com ara entrenaments i partits, haurà d'estar donat d'alta abans a la mútua. Si no és així, no disposarà de cobertura.
Cobertura especificada
En el moment del registre, el federat sabrà quines són les condicions de l'assegurança i què és el que cobreix. Tota activitat que no estigui prèviament autoritzada per la FCF quedarà exclosa de la mutualitat.
La llicència, cosa dels clubs
En aquest aspecte, res no canvia i són els clubs que els donen l'alta federativa i gestionen les llicències dels jugadors.
Preus basats en el curs passat
El preu de la mutualitat encara s'ha de tancar. En tot cas, estarà basat en el de la temporada passada i la idea és que no variï gaire. Oscil·larà entre una xifra superior als 10 euros i una que voreja els 100 depenent de l'edat del federat.
Volem que el portal del federat enllaci la FCF, els clubs i els jugadors. És una eina de futur que engloba les dades
Andreu Subies
PRESIDENT DE LA FCF
Amb el nou sistema, traiem una càrrega burocràtica als clubs i la responsabilitat en la mutualitat passa a mans del jugador o del seu pare
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció