Més esport

El port i la ciutat, amb la Barcelona World Race

Vela. Tret de sortida a l'aventura de les vuit embarcacions a dos, que faran la volta al món i sense escales, en una jornada lluïda i que permet seguir l'espectacle des de terra i mar

Vuit embarcacions a dos, amb més de 23.000 milles nàutiques (43.000 quilòmetres), tres oceans, 12 zones climàtiques davant seu i sense escales previstes, van prendre la sortida dimecres al migdia, direcció a Gibraltar, des del port de Barcelona i amb una gran expectació al seu voltant. És la Barcelona World Race 2015, l'inici de la qual va ser seguit en directe per mig miler d'embarcacions de tot tipus, des de l'aigua, i milers d'espectadors des de terra ferma –a la plaça del Mar, al costat de la platja de la Barceloneta–, la que els participants no tornaran a trepitjar fins que completin, amb èxit o no, l'aventura. La sortida es va fer en unes condicions de vent lleuger i variable i amb un sol gairebé d'estiu que va fer més lluïda, encara, una sortida figurada a càrrec de l'alcalde de Barcelona, Xavier Trias, juntament amb la figura de la Dona del Mil·lenni de la Fura dels Baus; en un espectacle musical de llum i color.

Junts i concentrats

“La Mediterrània la veig bastant fàcil, no tenim cap situació que ens preocupi especialment. Però el primer tram és molt important i tots aniran amb el ganivet a la boca”, va dir Anna Corbella, l'única dona a la flota de la Barcelona World Race i tripulant del GAES Centros Auditivos, que feia un pronòstic que s'acompliria perquè amb el vent de nord-nord-est de quatre nusos, el primer recorregut costaner davant del litoral barceloní, des de la sortida davant de l'hotel W fins als voltants del Fòrum –una milla i mitja–, en cenyida, va durar 20 minuts i l'Hugo Boss, seguit del Cheminées Poujoulat i el Renault Captur van liderar la prova. També hi era el GAES, però va haver de tornar enrere per sortida prematura i, el One Planet, One Ocean & Pharmaton, també i pel mateix motiu.

“Fa uns dies semblava que tindríem més vent, però ara l'anticicló és més gran i fins a l'estret hi ha diverses opcions”, deia el navegant del Neutrogena Guillermo Altadill, que no perd l'esperança de poder rebaixar el rècord de la volta al món en monocasc (78 dies). Per això és important no quedar-se massa temps al Mediterrani. “No és dolent, tenir aquest vent. Així la flota es pot mantenir junta fins a Gibraltar”, afegia Bruno Garcia, del We Are Water. “Caldrà estar molt concentrats, les primeres 24 hores no farem torns. Arribar a Gibraltar entre els primers no és que hagi de ser decisiu, però sí molt tranquil·litzador”, deia també Pepe Ribes.

Thomson i Ribes, primers primers

L'‘Hugo Boss', dels britànics Alex Thomson i Pepe Ribes, era el líder de la barcelona World Race ahir al migdia en la primera classificació, després de 24 hores. Els suïssos Bernard Stamm i Jean Le Cam (‘Cheminées Poujoulat') eren segons, a 3,8 milles, i els catalans Anna Corbella i Gerard Marín (‘GAES'), tercers, a 5,7. El quart, més lluny, era el ‘Neutrogena' de Guillermo Altadill i José Muñoz, a 16.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)