Barça

Telefónica pren els drets del Barça a Mediapro

Reunió de la junta. La directiva va decidir ahir que l'operadora de telefonia reemplaci la productora catalana en l'explotació dels seus drets d'imatge i del canal temàtic del club

La directiva del Barça va decidir ahir posar punt final a la seva relació amb la productora catalana Mediapro, que ja no s'encarregarà d'explotar els drets televisius del club la propera temporada. Ho feia des de l'any 2006. La cessió per al proper curs anirà a càrrec de la multinacional Telefónica, el gran competidor de Mediapro en la lluita pels drets televisius. La 2015/2016 serà l'última temporada en què els equips poden negociar la cessió dels seus drets audiovisuals de forma individual perquè en la 2016/2017 ho hauran de fer en bloc conjuntament amb la Lliga de Futbol Professional (LFP). Actualment, Mediapro té els drets de tots els equips de primera menys l'Espanyol, el Celta, la Real Sociedad i ara el Barça.

El passat mes de setembre, el club tenia pràcticament lligada la renovació del contracte amb Mediapro, però una trucada del president de la multinacional César Alierta al seu homòleg al Barça, Josep Maria Bartomeu, va aturar l'acord. Les negociacions amb la productora van ser liderades per l'exdirector general del FC Barcelona, Antoni Rossich, que tot i no estar ja al club és qui les ha tancat amb Telefónica. Les aproximacions a Telefónica les va fer en un principi el vicepresident Manel Arroyo, que ahir no va estar en la reunió com tampoc Javier Faus i Toni Freixa, entre d'altres. La decisió no va ser fàcil de prendre perquè la relació amb la productora catalana ja fa anys que dura, però el club volia associar-se amb una companyia “líder a escala global i amb una clara orientació a la innovació”, segons s'especifica en el comunicat. L'acord és per una temporada i el Barça seguirà cobrant 140 milions d'euros, encara que se signaran acords paral·lels amb una durada de tres anys que converteix Telefónica en un nou soci regional i que tindrà l'Amèrica Llatina com a àmbit geogràfic, amb Mèxic inclòs. Telefónica activarà els acords de patrocini a la zona amb les seves marques Movistar i Vivo, i podrà utilitzar la imatge de les principals estrelles sud-americanes de l'equip com Messi, Neymar i Luis Suárez. Gràcies a aquest acord complementari, el club blaugrana podria cobrar uns 40 milions d'euros més i es podria avançar en la idea de tenir Wi-Fi gratuït al Camp Nou. En la reunió, també es va acordar que Telefónica exploti Barça TV. Fins al 30 de juny, però, Mediapro segueix fent-se càrrec.

La decisió no va agradar gens al president de Mediapro, Jaume Roures, que en declaracions a 8 TV va lamentar el que havia passat. “El Barça ha actuat de manera deslleial. M'ho esperava, entre trair-me o defraudar-me hi ha un terme mitjà per explicar el que ens ha passat. Han pensat que era millor firmar amb la tercera companyia del món que amb quatre catalans”, va afirmar, dolgut. Roures també va assegurar que la seva oferta era millor.

MEDIAPRO

Jaume Roures va qualificar ahir l'actitud de la directiva de “deslleial”
Telefónica serà durant tres anys soci regional del Barça a l'Amèrica Llatina

Patrocini especial per al bàsquet

La junta directiva també va acordar que el primer equip de bàsquet llueixi excepcionalment el logotip de Scholas Occurrentes durant els partits que l'equip jugarà en l'edició de la Copa del Rei que es disputarà a partir d'aquest dijous a Gran Canària. Aquesta entitat és una xarxa mundial interreligiosa de 400.000 centres educatius impulsada pel Papa Francesc que té com a objectiu la integració de les comunitats educatives d'arreu del món, amb especial atenció a les que tenen menys recursos. Fins a final de temporada, les samarretes de les diferents seccions professionals incorporarà el logotip de la Fundació del FC Barcelona. En la reunió es va acordar ampliar el contracte amb l'empresa Aftershare per a la producció de continguts per al programa de fidelització Barça Fans i l'obertura de dues noves escoles, a Tòquio i a Copenhaguen, i una sèrie de sis campus a celebrar aquest proper estiu a la localita de Sochi.

La llotja es dirà Llotja President Suñol

Ahir també es van definir les accions per commemorar l'any Suñol, qui va ser president del FC Barcelona entre els anys 1935 i 1936 i que va ser executat l'any 1936. La llotja presidencial portarà el nom de Llotja President Suñol i s'instal·larà un bust en el seu record. També es realitzarà una conferència magistral sobre la seva figura, es crearà un espai permanent al museu del club amb objectes i documents propietat del Museu, de l'arxiu familiar, i procedents de l'Arxiu Nacional de Catalunya i es faran exposicions itinerants per diferents ciutats europees i es crearà un documental televisiu centrat en ell.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció