Botemanía per 40 milions
Jordi Farré anuncia un preacord amb Botemanía per lluir publicitat a la samarreta d'entrenament, de les seccions i a l'estadi
No apujaran les quotes i es planteja rebatejar el Camp Nou
Jordi Farré va anunciar ahir que si surt escollit president, la samarreta d'entrenament del futbol, la de les seccions i els espais que ocupa Qatar Airways ara mateix al Camp Nou estaran patrocinats per Botemanía. La carta d'intencions –no és un contracte perquè Jordi Farré no representa el Barça– està signada amb Intertain, una multinacional amb seu a Londres que té una filial a Espanya que es diu Gamesys. Botemanía és una de les marques comercials de la multinacional, i seria la que lluiria el Barça a tot arreu excepte en la samarreta de partits. El precandidat de Som Gent Normal va afirmar que Intertain es compromet a pagar al Barça 40 milions d'euros cada temporada durant cinc anys. L'acord, diu Farré, que va més enllà del patrocini clàssic: “Volen interactuar amb els nostres seguidors a les xarxes socials.” Farré va assegurar que fora d'Espanya, el Barça podria lluir una altra marca, però amb una condició molt clara: “No lluirem apostes esportives.” El precandidat va dir que el Barça tindrà “l'última paraula” en la decisió de quina serà la marca que lluirà, com també serà l'assemblea que aprovarà o no l'acord. “L'assemblea va donar el vistiplau a posar publicitat a la samarreta, i la marca ha de ser indiferent, però tot i això, portarem l'acord a l'assemblea”, va dir Jordi Farré, que no veu cap inconvenient en que un casino on line patrocini el club. “Si hem de ser casts i purs, acabarem jugant a tercera divisió. El joc està molt arrelat i acceptat a la societat”, va assegurar el precandidat.
Farré va afirmar, a més, que el primer que faran és estudiar tots els contractes. Un d'ells serà el de Lassa Tyres signat fa unes setmanes fins l'any 2019 per a totes les seccions professionals. “Haurem d'estudiar el contracte per saber què podem fer i què no. Segurament, si hi ha contractes hipotecats, haurem de refer l'acord amb Botemanía”, va dir Farré, que va assegurar que en cap cas es canviarà el nom de l'equip: “Amb nosaltres, el Barça sempre es dirà Barça. El nom no es pot vendre.” Botemanía, però, no serà en la samarreta de partits. “La samarreta de futbol ha de lluir Catalunya”, va confirmar Jordi Farré, que està convençut d'arribar als 60 milions d'euros anuals que ofereix Qatar entre Botemanía i Catalunya. La cara visible de Som Gent Normal creu que “hi ha moltes entitats público-privades que estan disposades a publicitar la marca Catalunya per tal d'enfortir la seva marca”.
No afectarà al soci
En la presentació del seu programa econòmic, Som Gent Normal va deixar clar que no augmentaran els ingressos a través dels socis. “No apujarem els abonaments ni les quotes. Els socis ja fan prou esforços i hi ha moltes maneres de convertir-se en el número 1 en ingressos”, va dir Jordi Farré ahir a la seu de la precandidatura, que també vol recuperar el fet de que qualsevol que ho vulgui pugui ser soci del cub. A més, volen impulsar el lloguer d'espais del club per a diferents esdeveniments i es comprometen a declarar i publicar el patrimoni de tota la hipotètica junta abans i després del seu mandat per afavorir la transparència. Jordi Farré va assegurar, també, que es plantegen posar un nom comercial al Camp Nou: “Si ens plantegem posar-li un cognom, perquè no un nom. Creiem que podem aconseguir uns 400 milions d'euros per un contracte de deu anys, i així aconseguiríem que una marca ens pagués la reforma de l'estadi.”I és que Som Gent Normal vol mirar-se bé els números per decidir la inversió per a l'Espai Barça. “Amb la informació que tenim, no ens podem endeutar 600 milions”, va dir Farré, que creu que com a màxim, el Barça pot endeutar-se 350 milions d'euros més del deute actual.
“No parlem de noms”
Farré va avisar la junta gestora del Barça que “fer una operació de 200 milions d'euros” com el fitxatge de Paul Pogba “no és vetllar pel bon funcionament del club, sinó hipotecar-lo” i creu que “aquesta decisió l'hauria de prendre el nou president”. “Nosaltres no parlem de jugadors”, va dir Farré, que va afirmar que els han trucat alguns agents per oferir futbolistes, però que els ha remès “al 19 de juliol quan sapiguem qui és el nostre director general esportiu i el secretari tècnic, i què volen els entrenadors”.
Optimistes amb el tall
La precandidatura de Som Gent Normal és prudent però optimista sobre la possibilitat d'aconseguir les 2.534 signatures necessàries per convertir-se en candidat a la presidència del Barça. A només dos dies de l'entrega –les han d'entregar dissabte–, Jordi Farré ha recollit al voltant de 1.800 signatures de socis del Barça. tot i que encara queda un llarg camí per recórrer, la precandidatura confia en mantenir el ritme de recollida i en un últim impuls dels socis.