Més feina, més ingressos i més capacitat de decisió
Farré. Som Gent Normal vol crear una marca de roba pròpia amb una línia esportiva i de carrer que calculen que reportaria al Barça uns 110 milions d'euros anuals
Som Gent Normal defensa, des del primer dia, la creació de la marca Barça, i no com una cosa etèria sinó física. Jordi Farré té clar que si el Barça abandonés Nike i fes néixer la seva pròpia marca de roba podria ingressar més diners i alhora convertir-la en una cosa tangible. “La marca Barça val molt com a cosa etèria, però ningú ens la compraria”, assegura Farré, que calcula que tenir una marca de roba pròpia reportaria uns 110 milions d'euros anuals al club blaugrana. Actualment, n'ingressa 32 pel contracte amb Nike. L'equip de Som Gent Normal assegura que la xifra de més de 100 milions d'euros anuals els ha aconseguit fent números: restant el 30% dels costos de fabricació dels 180 milions d'euros que la multinacional factura per l'acord amb el Barça. Calculen, a més, possibles pèrdues “per no fer-ho tan bé com Nike”, i així arriben a la conclusió que el Barça pot ingressar més de 100 milions d'euros amb el naixement de la seva pròpia marca de roba. Més diners i més poder de decisió, perquè Farré afirma que seria el soci qui triaria el disseny. “Proposaríem tres dissenys de samarreta, del primer, el segon i el tercer equipament, i el soci escolliria el que més li agradés”, diu Farré, a més d'assegurar que “la tercera sempre seria la de la senyera”.
No seria una proposta d'aplicació immediata, perquè el contracte del Barça amb Nike encara té dues temporades de vigència, però Farré té clar que no el renovaria. “Si Nike ens dóna el 90% dels ingressos, com fa Adidas amb el Bayern, m'ho pensaria, però si no, no els farem el negoci”, diu el precandidat, amb les idees ben clares. La temporada 2017/18 seria la primera en què el Barça disputaria lluint la seva pròpia marca, després de dos anys de feina: “De feina, n'hi ha molta, perquè hauríem de crear un departament específic, però després tot es faria a través d'un operari tèxtil.”
“El que plantegem no és res nou. El que no entenc és que no s'hagi fet encara al Barça”, se sorprèn Jordi Farré, que assegura que amb els recursos que té Catalunya es pot fer realitat: “Tenim el millor centre tecnològic tèxtil del món, que és el Leitat, a Terrassa, on el producte, el teixit, es fa a Catalunya. També tenim els grans industrials de tèxtils d'Europa: Igualada, Terrassa, Mataró. I a Tordera tenim les xarxes de distribució més importants del món.” “Per què ens fa falta Nike?”, es pregunta Farré, que assegura que “amb el volum que té el Barça, en treus un rendiment brutal”, tot i que reconeix que “és molt més senzill signar un contracte amb Nike”. I el risc? “Quin risc hi ha? Ningú deixarà de comprar la samarreta del Barça, faci qui la faci”, diu.
Al camp i al carrer
Els jugadors no seran els únics que podran lluir la marca Barça, ja que Som Gent Normal vol crear també “una secció de roba de carrer i una altra de rèpliques de samarretes antigues”. “Jo, si pogués comprar una camisa blanca de la mateixa qualitat que la que porto per anar a treballar i els diners anessin a parar al Barça, me la compraria”, conclou.