FEB

Adéu definitiu al Burgos

Bàsquet. Desapareix del mapa després de no inscriure's en cap competició LEB. Hi haurà 14 equips a Or i 16 a Plata en el curs vinent

El Burgos ha tirat definitivament la tovallola i, després de tres ascensos frustrats a la Lliga Endesa per motius econòmics, no sortirà a competir en cap dels campionats LEB el proper curs. No havia presentat la documentació i ahir no estava, lògicament, en la llista d'equips confirmats per la comissió delegada. No hi era tampoc el Valladolid, si bé el seu cas era més previsible per l'ofec dels deutes. Excepte sorpresa –que no hi hagués la readmissió del Guipúscoa i el Fuenlabrada a l'ACB–, la LEB Or tornaria a ser de 14 equips. I, igual que el curs passat dos catalans, que són el Força Lleida i el Prat.

A Plata, i també amb tot presentat, hi ha dos equips del país (CB Tarragona i Barça B). Són dos dels deu equips confirmats. La FEB vol que la competició s'ampliï de 14 a 16 i, de fet, té candidats de sobres, però a molts encara els falta documentació o presentar la garantia de l'aval. Per a ells se'ls ha obert una pròrroga fins al 17 de juliol. Aquest temps addicional pot permetre també tenir un altre català a EBA. L'ampliació de places (de les 14 fins a les 20) ha permès donar cabuda als 13 del curs passat, més els quatre que van jugar la final a quatre de copa Catalunya. Però ni amb els disset s'arriba als vint, ja que, entre Balears i Aragó, només han presentat dos equips, tots dos de les Illes.

Pel que fa a Lliga Femenina, i a falta de confirmació de l'Al-Qázeres –li falta tan sols un paper–, continuaran els mateixos clubs del curs passat amb el canvi del CREF Madrid, que va pujar, pel Rivas, que jugarà a Lliga Femenina 2. En la segona categoria, hi haurà tres equips catalans. Al Sant Adrià i Segle XXI, s'hi afegirà el Lima Horta.

*LEB Or
Confirmats (14)
Ourense, Breogán, Palma Air Europa, Actel Força Lleida, Planasa Navarra, Palència, Melilla, Oviedo, Corunya, Osca, Clavijo, Prat, Amics de Castelló i Càceres.
A l'aire
Guipúscoa i Fuenlabrada, si bé gairebé es pot donar per segura la seva continuïtat en la Lliga Endesa.
*LEB Plata
Confirmats (10)
Zornotza, Morón, Fundación Granada, Barça B, Àvila, CB Tarragona, Clínicas Rincón, El Olivar, Fundación Lucentum i Ciudad de Valladolid.
Amb plaça, però els falta documentació (6)
Cambados, Iraurgi, Getafe, Marín, Coín i Lucentum.
Sense plaça i també els falta documentació (3)
Albacete, Araberri i Ferrol
*EBA
Confirmats (19)
Collblanc, Hospitalet, Sant Nicolau, JAC Sants, Quart, Santfeliuenc, Andorra B, Arenys, Salt, Pardinyes, Cornellà, Martorell, Castelldefels, Igualada, Castellbisbal, Mollet, Barberà (catalans); Sant Lluís de Menorca i Grupo Miramar S'Arenal (balears).
*Lliga Femenina
Confirmats (13)
Spar Citylift Girona, Avenida, Conquero, Cadí la Seu, Bembibre, Gernika, Zamarat, Guipúscoa, Gran Canària, Uni Ferrol, Mann Filter, Campus Promete i CREF Madrid.
Falta documentació
Al-Qázeres
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció