Les galteres no li han fet perdre la màgia
Neymar. El brasiler va reaparèixer després de superar la seva malaltia i malgrat que encara no està al cent per cent sí que va deixar bona imatge
El GPS no enganya. I per això Luis Enrique no va dubtar gens ni mica a donar la titularitat a Neymar en el partit contra el Màlaga en la segona jornada de lliga malgrat que el brasiler havia participat en
menys entrenaments que la resta de companys. Les galteres que li van fer perdre's les dues finals de les supercopes –d'Espanya i d'Europa– i la primera jornada de lliga el van debilitar una mica; però va saltar al terreny de joc i va demostrar que és una peça importantíssima en el Barça de Luis Enrique.
Integrant del trident, la seva capacitat de desequilibri és cabdal en el conjunt blaugrana. Contra defenses estàtiques i tancades com la del Màlaga, la seva inventiva i el seu coratge en l'un contra un el fan ser un futbolista gairebé imprescindible. I encara més ara, quan l'engranatge de l'equip encara està a mig gas i bona part de les accions s'acaben resolent per la inspiració dels millors futbolistes. Dissabte contra el Màlaga va reaparèixer amb l'equip després de la seva absència –l'últim partit en què va jugar va ser el trofeu Joan Gamper– i malgrat que encara se'l va veure una mica dèbil per les galteres, va demostrar que està en un estat de forma més que acceptable. Luis Enrique, fins i tot, es va treure el barret amb el seu partit. “Era difícil fer el que ha fet avui Neymar, després de tan pocs dies d'entrenament, però ha estat a un nivell altíssim. Un altre no hauria jugat, però ell sí”, va assenyalar.
Després de Messi, Neymar dissabte va ser el jugador que més va intervenir en el partit contra el Màlaga. Ho va fer en 63 ocasions i les estadístiques que va presentar són acceptables tenint en compte el seu període de baixa. Va fer tres passades de mèrit bones, dues de malament, va recuperar una pilota i en va perdre sis en els 86 minuts que va estar sobre el camp. Pel que fa a xuts a porteria, l'estadística és més discreta perquè només va xutar entre els tres pals en una ocasió, possiblement perquè en alguna jugada va pecar de generositat i en comptes de definir ell mateix va optar per fer la passada a Leo Messi. “Estic molt content del partit, de tornar a jugar amb els companys i de la victòria”, va comentar el brasiler al final del partit. Neymar va treure importància al fet que l'equip hagi fet pocs gols en aquest inici –dos en dues jornades– i que, dels davanters, només Luis Suárez hagi marcat. “Som al principi i el més important és guanyar. Podem fer una gran temporada un altre cop. No sé si farem tants gols però ho intentarem”, va assegurar.
Els rumors d'Anglaterra