La marató de Barcelona, a tocar dels 20.000 inscrits
Atletisme. L'organització engega una campanya a través de les xarxes socials per superar aquesta xifra màgica. Quan falten més de cinc setmanes per a la competició, ja hi ha més de 16.000 participants
L'organització de la Zurich Marató de Barcelona va engegar ahir al vespre una campanya per arribar a la xifra màgica de 20.000 participants. Un nombre que no farà variar el seu estatus dins les grans maratons europees, rere les de Londres, Berlín i París, però que permetrà trencar un sostre per continuar creixent quantitativament i qualitativament. La prova catalana ja ha superat en dues ocasions els 19.000 inscrits, el 2012 i el 2015, quan es va aconseguir invertir una lleugera tendència a la baixa. La comissionada d'Esports de Barcelona, Marta Carranza, i els directius d'RPM Joan Porcar, Sergi Pujalte i Cristian Llorens van ser els primers a fotografiar-se amb el dorsal amb l'etiqueta #ZMBobjectiu20mil, a través del qual es vol donar una última empenta al nombre d'inscrits, quan falten poc més de cinc setmanes per a la competició (13 de març).
El nombre d'inscrits en la marató era ahir de 16.200 i l'organització confia que en les pròximes setmanes, i amb l'impuls d'aquesta campanya, se superi el rècord de participants. Els corredors estrangers, fins ara un 45% del total, continuen sent un dels punts forts de la cursa. L'atractiu turístic de la marca Barcelona i la participació en nombroses fires internacionals s'han tornat a traduir en l'alt percentatge d'inscripcions foranes. També és destacable l'increment de participació femenina, que representa un 19%, tres punts més que el 2015. El boom de les curses populars al país també s'ha traduït en la marató i aquest curs el nombre de corredors catalans superarà per primer cop els 10.000 inscrits (l'any passat s'havia arribat als 9.609).
Circuit idèntic
Per primera vegada des que RPM Racing es va fer càrrec de l'organització no s'ha variat gens el recorregut. “Hi hem donat moltes voltes i penso que tenim la combinació perfecta entre un circuit ràpid i turístic. Segur que podríem trobar un traçat més pla, però perdríem identitat si no passem per algun dels llocs més emblemàtics de la ciutat”, va explicar Cristian Llorens, director de la prova.
Pel que fa a la participació d'elit, l'organització continua apostant per joves valors, sense grans noms però amb un ampli marge de millora. “Estem esperançats que es pugui atacar el rècord de Jackson Kotut [2h07:30] perquè disposem d'un bon reguitzell de corredors amb marques inferiors a 2h10. En dones, hi haurà quatre o cinc atletes de menys de 2h30”, va assegurar Llorens. Més difícil serà que la marató de Barcelona pugui recuperar el lideratge quant a marques en territori estatal, tenint en compte que a València el kenyà John Nzau Mwangangi va acreditar 2h06:13 l'any passat.
Suport ciutadà
Més enllà del nombre de participants, l'organització va destacar la festa ciutadana que va significar l'última edició, amb les més de 200.000 persones que van sortir al carrer per animar els corredors. Per anar fent boca, el 14 de febrer es disputarà la mitja marató, un test de qualitat per als corredors de 42,195 quilòmetres.
D'altra banda, el conseller delegat d'RPM Racing, Joan Porcar, va explicar que la multinacional japonesa Denso havia adquirit el 100% del capital del Grup Alesport. “Estem molt contents per l'acord i en principi no ha de canviar res”, va assegurar.