Handbol

Nonó fa el salt a l'Asobal

Handbol. Arriba a un acord per dues temporades amb el Bidasoa després de sis temporades al Bordils, on aquesta temporada s'ha convertit en el màxim golejador de la divisió de plata

El lateral de Vilablareix Eduard Nonó (1985), màxim golejador de la divisió de plata amb el Bordils, jugarà les dues temporades vinents al Bidasoa en la lliga Asobal després que hagi acceptat finalment una de les propostes que ha tingut aquestes últimes temporades per jugar en una de les lligues més fortes d'Europa. Nonó, que es va formar en les categories inferiors del GEiEG, ha jugat les últimes sis temporades al Bordils, les tres darreres en la divisió de plata, categoria en què aquest any ha estat el màxim golejador amb 221 gols (7,62 de mitjana per partit).

“Havia tingut altres propostes de l'Asobal però per marxar fora necessitava que l'oferta que m'arribés s'ajustés a les meves pròpies necessitats familiars, econòmiques i de feina”, explica Nonó, que també considera que amb 31 anys aquesta és una oportunitat que no podia deixar escapar. “El Bidasoa és un equip que ha pujat, però que té una història rellevant al darrere i que a mitjà termini no només pensa en la permanència sinó en objectius més ambiciosos”, assenyala el jugador gironí, que diumenge va jugar l'últim partit amb el Bordils en la final de la copa catalana.

En l'hora dels adéus Nonó precisa la rellevància que ha tingut l'entrenador, Pau Campos, no només en la seva evolució com a jugador aquests últims anys sinó també en l'elecció del nou club. “No només és el meu entrenador, és un amic i és la persona en la qual més he confiat per prendre aquesta decisió.”

El Bidasoa va anunciar la setmana passada el canvi d'entrenador. Fernando Bolea deixa el càrrec i el substitueix Jacobo Cuétara, el tècnic que ha dirigit aquesta temporada el Villa de Aranda de Marc Canyigueral, un altre exjugador del Bordils que va fer el salt a l'Asobal.

“Amb l'entrenador encara no hi he parlat, però sí que ho fet amb el director tècnic del club i m'han demanat que busquen un golejador però que també volen jugadors amb caràcter i intensitat i que en principi jo m'ajusto a aquest model”, explica Nonó, que admet que a Bordils ha viscut els millors anys de la seva vida “com a jugador d'handbol”.

Xifres d'escàndol

Nonó deixarà el Bordils després d'haver marcat 1.223 gols en sis temporades, 596 en les tres temporades en la divisió de plata. El seu rendiment ha estat determinant perquè l'equip s'hagi salvat els tres anys contra rivals amb un potencial econòmic molt més fort i amb jugadors més experimentats no només en la divisió de plata sinó en l'Asobal. Nonó també ha pogut participar aquestes últimes temporades en el debut del club en la supercopa catalana i en la copa del Rei, va ser determinant en l'ascens per primer cop a divisió de plata el 2013 i també en el triomf en la copa catalana del curs passat.

BORDILS

“En aquest equip hi he viscut els millors anys de la meva vida com a jugador”

EL MOMENT

“Amb 31 anys crec que aquesta és una oportunitat que no podia deixar escapar”
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)