Més esport

Prevenció del mal d'esquena

El mal d'esquena és una de les formes de dolor que es dóna amb més freqüència en la nostra societat. Les postures mantingudes de manera incorrecta, sovint de manera prolongada en el lloc de treball, són responsables de molèsties a les vèrtebres cervicals, dorsals, lumbars o al sacre. Fins i tot hi ha estadístiques internacionals que indiquen que entre un 60% i un 90% de la població tindrà mal d'esquena en algun moment de la seva vida a conseqüència del lloc i del treball que du a terme (causat per la manipulació de càrregues, principalment).

Tot i que es tracta d'un problema comú a tots els sectors, els que més ho pateixen són els agricultors, els conductors, els treballadors de la construcció, el personal sanitari i el personal de neteja. No obstant això, els factors que acaben derivant en mal d'esquena són d'allò més diversos: hàbits posturals inadequats, l'excés de pes, el sedentarisme i una condició física global insuficient, les càrregues inadequades i, fins i tot, l'estrès, la insatisfacció i la depressió.

De manera preventiva, hi ha alguns consells i hàbits quotidians senzills que poden ser d'utilitat a l'hora de combatre l'aparició del mal d'esquena. En primer lloc, cal seure correctament, tot col·locant el cul enrere i amb l'esquena ben recolzada al respatller. També cal que tinguem en compte que, quan aixequem o transportem objectes pesants, cal que ho fem flexionant els genolls i els malucs, amb la idea d'evitar el forçament de la columna vertebral. De la mateixa manera, és important que evitem mantenir postures estàtiques de manera prolongada, amb la qual cosa és del tot recomanable aixecar-se, moure's i caminar de tant en tant. També cal que evitem, en la mesura que sigui possible, fer moviments sobtats que puguin provocar una lesió. I, lògicament, no hem de perdre mai de vista que cal que practiquem activitat física de manera habitual i que consultem el nostre fisioterapeuta en cas de dubte o lesió.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)