Més bàsquet

La realitat, quan va més enllà que la imaginació

NBA. James Harden s'enfila als 46 punts amb un 73% d'encert i 7/8 triples contra els Thunder, a qui els Rockets remunten 14 punts al final del partit

Enfrontar-se al passat, a l'equip finalista de la lliga on eres una peça capital i que hores abans de començar la temporada et traspassa. Les coses van així va ser el mur amb el qual va topar James Harden, una muntanya de la qual ja no queda ni la pols. “No considerar-lo per a l'MVP... No ho sé, no sé què més ha de fer: 46 punts amb 19 tirs i generant totes i cadascuna de les jugades de l'equip en els últims minuts. Tots els meus punts els ha creat ell”, reflexionava Jeremy Lin.

El base va estar magnífic amb 29 punts i 8 assistències, però Harden va completar una actuació d'hemeroteca: 46 punts (sostre de la seva carrera) amb 14/19 tirs de camp (7/8 triples) i 11/12 tirs lliures, 8 rebots i 6 assistències. Quantitat desgranada clínicament, quan més falta feia als Rockets (30-26), que perdien per 93-107 a poc més de set minuts de la fi. Des d'aleshores i fins al 122-119, 14 punts sense cap errada per ell. Al davant, uns Thunder (39-15) que van perdre el tercer partit seguit per primera vegada en gairebé un any i que, en els darrers 15, tenen un gris 8-7 de balanç.

Ambició

“Volem el segon lloc dels Knicks i volem intentar pressionar el primer dels Heat”, assegura Frank Vogel, l'entrenador dels Pacers (33-21). Ho va dir després de desmuntar l'equip de Nova York (32-19), que al descans ja tenia el triomf per impossible (74-44). Els Knicks els tenen a tocar, però atrapar els Heat (37-14) costarà més. Els de Miami van enllaçar el vuitè triomf remuntant un 73-63 en contra, amb 13 punts de Ray Allen, 11 de Battier i 8 assistències de LeBron en el darrer quart (17-40).

A Toronto, la ratxa dels Grizzlies (35-18) es va mantenir després de derrotar els Raptors en un dia espès de Marc Gasol, de nou molt fluix en el tir (2/12), que va acabar amb 5 punts, 3 rebots, 4 assistències i 4 taps. I a Minnesota, victòria dels TWolves (20-31) amb 27 punts i 18 rebots de Pekovic i 11 punts (9/12 lliures) i 6 assistències de Ricky.

Raptors - Grizzlies
82 - 88
Bobcats - Pistons
99 - 105
Pacers - Knicks
125 - 91
Cavs - Hornets
105 - 100
Hawks - Heat
90 - 103
Bucks - Nets
94 - 97
Rockets - Thunder
122 - 119
TWolves - Sixers
94 - 87
Mavs - Magic
111 - 96
Lakers - Celtics
113 - 99
Warriors - Suns
108 - 98

A l'Staples manen els pivots

En un emotiu partit en què la memòria de Jerry Buss va ser completa, els Lakers (26-29) van derrotar amb relativa comoditat els Celtics (28-26) en el clàssic per excel·lència de la lliga. L'enfrontament (113-99) va estar marcat pel domini groc en el joc interior, amb un Dwight Howard fins a cert punt irreconeixible –24 punts (10/13) i 12 rebots– i un Earl Clark (14 i 16 rebots) guanyant-se a pols una bona renovació. Pels verds, el millor va ser el fill de Los Angeles Paul Pierce, amb 26 punts. Nash, amb 7 assistències (10.144), va superar Magic Johnson com el quart home amb més passades de bàsquet, mentre que Kobe va enfilar el seu percentatge de tres punts en els darrers 15 partits fins a un impropi 1/34.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)