Espanyol

Empat entre Nike i Adidas entre els jugadors de l'Espanyol

Gran part de la plantilla opta per les primeres marques en botes

Un dels elements importants en el desenvolupament de l'exercici futbolístic són les botes. Els jugadors són, gairebé tots, fetitxistes pel que fa als elements que guarneixen la seva imatge dins d'un terreny de joc. A l'Espanyol no hi ha una dèria especial per lluir els últims models de les marques. Fins i tot alguns mantenen models de fa anys als quals s'han adaptat i no hi volen renunciar. Les dues marques capdavanteres en botes de futbol professional empaten pel que fa a gustos entre la plantilla espanyolista. Dels 27 futbolistes que estan fent la concentració de Peralada, gairebé la totalitat utilitzen aquestes marques i en una proporció gairebé exacta. Nou futbolistes utilitzen Nike i vuit, Adidas. De les primeres, les més utilitzades són diversos models de la gamma CTR 360 i Mercurial, amb la seva paleta de colors entre els quals triomfen el vermell, el blau i el blanc, tot i que alguns han apostat pel verd. Pel que fa a Adidas, el model Adipure III TRX fa furor, ja que dels vuit jugadors que les porten, set fan servir aquest model.

La tercera marca més utilitzada a l'Espanyol és Mizuno, i la fan servir tres jugadors. D'aquesta marca el model Morelia, és el més escollit. Puma la utilitzen dos jugadors i Reebock, Umbro i Joma han estat escollides per un sol futbolista. Marques com ara Munich, Kelme, Lotto, Diadora i Uhlsport, que ha estat vestint l'Espanyol les últimes temporades, no les utilitza cap jugador. Si més no, a Peralada no se n'han vist.

A l'hora de triar un model, independentment de la disciplina comercial que imposa la marca als futbolistes, aquests demanen la màxima comoditat, que siguin lleugeres i que la disposició dels tacs s'adapti al perfil dels futbolistes.

Cal tenir en compte que la totalitat de la plantilla té signats contractes de publicitat i exclusivitat amb les marques esmentades, que els proveeixen de material. Hi ha, però, dos casos de futbolistes que estan negociant la renovació amb alguna marca, ja que han demanat als responsables de material que els pintin les botes de negre. Hi ha també qui, per tradició, li agrada que les botes siguin negres i que no tinguin cap distintiu de la marca.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)