ESPORTS
FUTBOL
Choco Lozano, el primer fruit
El Girona incorpora el davanter hondureny del Barça B amb un contracte de quatre anys i mig que el vincularà amb el club de Montilivi fins al 2022
Aquest curs ha disputat vint partits amb l’equip de Gerard López i ha marcat quatre gols
El primer fruit del Girona en el mercat d’hivern ha arribat el penúltim dia. I l’àrea esportiva continua treballant perquè no sigui l’últim. Ahir va caure el davanter hondureny Anthony, Choco, Lozano, que va tancar una efímera etapa al Barça –el club blaugrana va pagar a l’estiu 1,4 milions a l’Olimpia i li va fer un contracte fins al 2019– per afegir-se al projecte del Girona. El club de Montilivi l’ha convençut amb dos arguments irrebutjables: la primera divisió i un acord de llarga durada, fins al 2022. Juntament amb Juanpe, l’hondureny és el jugador amb més anys signats.
Choco Lozano, que serà presentat avui a Montilivi, és essencialment un home gol. En els tres últims anys a segona A n’ha marcat 24 (20 al Tenerife i 4 al filial blaugrana). També són cridaners els 47 que va marcar amb l’Olimpia, tot i que en una lliga de menor pes com l’hondurenya. Al seu país, Lozano és un dels futbolistes de referència. Ja ha jugat amb la selecció olímpica –va contribuir amb tres gols al quart lloc en els Jocs de Rio– i també amb l’absoluta. Tot i això, Choco Lozano no serà aquest estiu a Rússia perquè Hondures va caure eliminada en la repesca contra Austràlia (0-0 a San Pedro Sula i 3-1 a Sidney).
Tot fa pensar que el Girona haurà hagut de pagar entre 1,5 i 2 milions perquè el Barça hagi obert la porta al davanter. Qui s’ho mirarà de lluny aquest cop serà l’Olimpia, que ha fet doble negoci amb el Choco perquè va cobrar 1,5 milions del València i, després de recuperar-lo, també el va vendre a l’estiu al club blaugrana.
Avui, dia límit
El Girona no dona ni de bon tros per tancades les operacions en aquest mercat d’hivern, però li queden poques hores per maniobrar. A sobre de la taula hi ha alguns noms propis, com el de Larry Kayode i Zeca. El davanter ha demanat sortir, però el club li veu possibilitats i no voldria que marxés a pesar que Machín li ha donat ben poc protagonisme. Si Kayode deixés Montilivi, el Girona hauria d’intentar trobar-li un relleu al límit del mercat. També hi ha el cas del carriler brasiler Zeca, embardissat burocràticament per les demandes del seu anterior club, el Santos. Si no es desencalla aquest afer, el Girona no tocarà els carrils (Aday, Maffeo, Mojica i Carles Planas).
El Girona va començar aquest mercat d’hivern amb 24 jugadors i ara en té un menys. Van marxar Marlos Moreno (Flamengo) i Farid Boulaya (Metz) i només ha arribat Choco Lozano. Si el Girona no firma cap jugador abans de les 12 de la nit es quedarà amb 23 efectius. Només podrà incorporar futbolistes fora de termini en dos casos: jugadors que estiguin en atur amb data anterior a l’1 de febrer (les fitxes lliures que té l’hi permeten) o per d’una lesió de llarga durada (més de cinc mesos). Aquí hi hauria barra lliure.