Deu motius per somiar
Només un dels últims 25 casos amb un inici igual o millor que el del Girona ha acabat sense la classificació per a Europa
“Soc optimista i podem superar la millor temporada de la història”, diu Portu, presentat ahir
El Girona es mira des de la distància l’inici de la cinquena jornada de lliga mentre prepara la visita de dilluns al camp del Granada (21 h). Un partit en què els de Míchel volen demostrar que l’aturada pels compromisos internacionals no ha passat factura allargant la gran dinàmica de l’inici de curs. De moment, amb deu punts de dotze de possibles els gironins ja han signat el millor inici de la història a primera divisió i si puntuen dilluns superaran el millor a la LFP, que es va signar el curs 2014/15 a segona divisió A. A més, per primera vegada els blanc-i-vermells poden encadenar quatre victòries a primera divisió. “Sabem que Míchel és un entrenador que, quan se li posa una cosa entre cella i cella, ho busca amb tot”, deia ahir Portu en la seva presentació, deixant clar que el tècnic de Vallecas ha marcat aquestes fites dins del vestidor.
Del que no hi ha dubte és que el Girona pot afrontar amb molta tranquil·litat els pròxims partits gràcies al coixí aconseguit en només quatre jornades, en què s’ha fet pràcticament un quart de la feina per aconseguir el primer dels objectius: la permanència a primera. “El més important d’una temporada és l’inici, per intentar aconseguir el màxim de punts possible per estar tranquil i mirar objectius bonics. En aquests partits hem aconseguit deu dels dotze punts possibles i és una cosa meravellosa que molt pocs equips aconsegueixen. Ara, per descomptat, es mira tot amb molt d’optimisme”, diu Portu. L’ambició, però, és màxima, i és que l’arrencada il·lusionant també dona molts motius per creure que el segon objectiu és més factible que mai. Aquest no és altre que superar els 51 punts i la desena posició que es van aconseguir el curs 2017/18 amb Pablo Machín a la banqueta. Un objectiu que ja es va fixar a final de la temporada passada i que hauria valgut la classificació europea, però que es va escapar per ben poc. “Soc molt optimista i per descomptat que es pot superar. Des que he arribat he vist que hi ha un cos tècnic de molt nivell, com també dins la plantilla”, diu Portu, que va viure des de dins aquella temporada.
El tercer pas, possible
Les quatre primeres jornades de lliga del Girona han estat tan positives que els blanc-i-vermells s’han guanyat el dret a somiar més que mai amb el tercer objectiu de la temporada. Aquell del qual menys vegades es parla obertament, que sembla una utopia i que es resumeix amb una sola paraula: Europa. I és que sumar deu punts en les quatre primeres jornades és una cosa a l’abast de molt pocs equips, i sempre reservada als equips més poderosos de la lliga.
En les últimes deu temporades de primera divisió només hi ha hagut un total de 25 casos en què un equip ha estat capaç de sumar deu punts o més en les quatre primeres jornades. Gairebé sempre el Barça i el Madrid, com ho han fet aquest curs juntament amb el Girona –l’Atlético ho pot fer si guanya el partit pendent–, i després equips com l’Atlético, el Vila-real, el Sevilla, el València i el Celta. Ningú més, fins ara que ho ha fet el Girona. El més destacat, però, és que tots aquests casos amb molt bons inicis de lliga han anat lligats a grans temporades d’aquests equips. Concretament, en 24 dels 25 casos els equips que van sumar deu o més punts en les quatre primeres jornades van acabar classificant-se per a competicions europees. Només el València, la temporada 2021/22, va quedar fora després d’acabar en la novena posició. La segona pitjor classificació la va tenir el Sevilla, setè el curs 2017/18, però li va servir per jugar a Europa.
Per acabar de donar importància al fet d’arrencar la lliga amb deu punts de dotze de possibles, o tots dotze, de les últimes deu lligues de primera només en les temporades 2020/21 i 2019/20 el campió de lliga va sortir d’un equip que no havia pogut arribar a aquestes xifres.