Ciclisme

Una etapa en el cotxe del Garmin

“‹Good job, guys›”

L'equip del líder va poder viure una jornada força plàcida abans de les hostilitats que se li presentaran avui i demà

El director danès es va mostrar satisfet amb la feina dels corredors i va reivindicar l'esforç: “Nosaltres també existim, això de vegades sembla un monopoli”

Johnny Weltz condueix el primer cotxe d'equips darrere del del director de la Volta i el del metge de cursa; i a continuació, la resta segons la classificació de la general. És el privilegi que té el director del Garmin després que Daniel Martin se situés líder amb l'exhibició a Port Ainé. Els vehicles circulen per la dreta, el carril de l'esquerra queda reservat perquè els cotxes avancin fins a la cua del pilot per solucionar problemes mecànics dels seus corredors i atendre qualsevol incidència. A mesura que els diversos directors van passant pel costat de Weltz, el feliciten pel doblet en l'etapa reina de la general. El danès encaixa les felicitacions amb satisfacció. “Nosaltres també existim, això de vegades sembla un monopoli”, etziba.

Quan tot just Rialp es perd pel retrovisor, sona la ràdio del cotxe. És un dels auxiliars que condueix el segon cotxe de l'equip en la Volta. La primera preocupació de la jornada és veure a quin punt del recorregut donaran l'avituallament als corredors. Si abans o després del port d'Àger. En parlen una mica i al final decideixen situar-se al peu de l'únic obstacle muntanyós del dia. A Weltz, però, no el preocupa gaire la decisió: “És una etapa curta, els ciclistes s'han alimentat bé abans de sortir.” Té raó. Gairebé cap corredor agafa el sarró del menjar.

El director, que viu a la localitat garrotxina de Montagut, es mostra satisfet quan es consolida l'escapada de la jornada després de múltiples intents fallits. Els dos capdavanters es troben a més de mitja hora en la general i no representen cap amenaça seriosa per a Martin. Aquesta situació de cursa els farà controlar la cursa amb més comoditat. Weltz, gat vell, llegeix ràpidament l'etapa i no preveu sorpreses. Presagia, i encerta, que el guanyador es resoldrà en un esprint massiu.

La segona alegria l'hi brinda Martin després d'esgarrapar un segon en l'esprint intermedi. “Aquest noi val or”, deixa anar. Poc després, Koldo Fernández es deixa caure fins al cotxe a buscar bidons –carai com veuen avui, diu Joan Linares, auxiliar català de l'equip–, i el ciclista, que ha llançat l'irlandès a l'esprint, narra com han anat els fets. “Good job, guys”, exclama a través de la ràdio als seus corredors el director del Garmin.

L'etapa avança tranquil·la passat Balaguer i fent via cap a Lleida entre extenses plantacions de camps verds i un sol radiant. “Aquesta imatge és un gran aparador turístic de Catalunya per a persones de països nòrdics”, sentencia Weltz. Ell, que va canviar Dinamarca per Catalunya, ho sap millor que ningú. Passa el temps menjant ganyips. “Però amb control, que si et descuides...” El mateix control amb què els seus corredors van portar la cinquena etapa de la Volta. “Good job, guys”, repeteix al final a la capital del Segrià. És conscient que avui i demà les hostilitats no el deixaran conduir amb calma i potser haurà de prendre decisions en calent, sobre la marxa.

Gat vell.
Johnny Weltz (Copenhaguen, 20 de març de 1962) dirigeix el Garmin amb l'experiència d'haver rodat a la primera línia del pilot. Va ser professional entre el 1987 i el 1995, i va guarnir la seva carrera amb una victòria d'etapa del Tour de França i una altra en la Vuelta Espanya. Va ser campió danès en ruta, a banda d'assolir altres victòries.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.