Verstappen, en bona forma
Fórmula 1. El pilot holandès fa el millor temps en les dues sessions lliures del GP del Quebec, per bé que Mercedes encara no ha ensenyat la poteta
Max Verstappen es va rescabalar ahir dels incidents que ha tingut en les últimes curses dominant les dues sessions lliures del GP del Quebec, per bé que la jerarquia al traçat semiurbà de Mont-real encara és lluny d’estar negre sobre blanc. Sense anar més lluny, Mercedes no va muntar el compost més tou i ràpid disponible, l’hipertou, de manera que els registres de Lewis Hamilton i Valtteri Bottas cauran sensiblement quan el calcin.
L’equip de l’estrella de tres puntes va haver de guardar les cobertes de color rosa dins del box perquè només va seleccionar-ne cinc jocs per a tot el cap de setmana, mentre que Red Bull i Ferrari en van escollir vuit per a cada pilot i ahir es van poder permetre cremar-ne dos per cap. El pneumàtic hipertou va sorprendre per la seva regularitat i durabilitat, de manera que a hores d’ara la cursa es planteja clarament a una aturada.
Per acabar d’enterbolir el panorama, Sebastian Vettel i Daniel Ricciardo van tenir una jornada complicada que els va despenjar dels seus respectius companys. El pilot alemany de Ferrari va acaronar un dels implacables murs del circuit Gilles Villeneuve cap al final de la primera sessió, mentre que l’australià de Red Bull va tenir una avaria mecànica a la tarda. Això va fer que tots dos s’incorporessin tard a la segona sessió, mentre els mecànics posaven en solfa els seus autos. Sainz (Renault) i Vandoorne (McLaren) també van colpejar el mur a la tarda, amb més duresa que Vettel.
Només l’alemany disposa de la nova evolució del motor Ferrari, atès que Räikkönen, segon absolut, va trencar-ne un en el GP de Catalunya i no n’ha pogut estrenar un altre. Els sis cotxes amb mecànica Renault també en munten un de nou, i els Mercedes segueixen amb el vell.
LA DADA
Ricciardo defuig la sanció
Red Bull no vol comprometre les possibilitats de Daniel Ricciardo al Quebec muntant en el seu RB14 una unitat extra de l’MGU-K (un dels components del sistema híbrid) que li faria perdre deu llocs a la graella. El pilot australià va muntar ahir el component que havia utilitzat fins a la tercera cursa, a la Xina. A la tarda la peça va donar un ensurt, però de moment no l’hagut de canviar. D’aquí a tres setmanes, a Àustria –el seu GP de casa–, Red Bull hauria d’anunciar si el 2019 segueix amb la mecànica Renault (TAG Heuer) o canviarà a l’Honda.
Notícies
Dimecres,15 maig 2024