Hamilton talla el bacallà
Fórmula 1. El pilot anglès domina de gust l’entrenament cronometrat del GP de França i conquereix la 75a ‘pole’ de la seva carrera; l’altre Mercedes, de Bottas, completa la primera línia
Lewis Hamilton va deixar ahir el rècord absolut de posicions preferents en la F-1 en 75, després d’una prestació immaculada en l’entrenament cronometrat del GP de França. Va dominar les tres mànegues, també la Q2, en què els Mercedes i els Red Bull muntaven el compost supertou, sobre el paper més lent que l’ultratou que usaven els Ferrari. La prestació a Paul Ricard va arribar després de dues curses seguides del pilot anglès fora de la primera línia.
De fet, l’última pole de Hamilton havia estat fa un mes i mig, al Circuit de Barcelona-Catalunya. Què tenen en comú els traçats de Montmeló i Le Castellet? Certament, els accessos no (els embussos a l’única carretera que hi arriba estan turmentant els espectadors de Paul Ricard), però tots dos han estat asfaltats de nou aquest any. Per això els pneumàtics Pirelli usats a Catalunya i a França tenen la banda de rodolament un 10% més fina (0,4 mm), per prevenir la formació de butllofes per sobreescalfament sobre l’asfalt acabat d’estrenar. El W09 s’adapta millor que el Ferrari a aquestes cobertes modificades.
Per si no fos prou, ahir va ser el primer cop que Mercedes va esprémer de gust el motor evolucionat que tots els cotxes propulsats per l’estrella de tres puntes van estrenar divendres. Els cotxes oficials ho van celebrar enlairant-se fins a la primera línia, al final d’una sessió respectada per la pluja que al matí havia invalidat l’últim entrenament lliure.
Brilla Leclerc
Després de malmetre el segon intent de la Q3, Vettel es va haver de conformar amb el tercer lloc, com el mes passat a Montmeló, al davant dels dos Red Bull. Si més no, Ferrari pot trobar un lleuger consol en el fet que cinc dels sis cotxes impulsats pel motor italià es van colar en la Q3, incloent-hi el júnior Charles Leclerc, vuitè. La prestació del pilot de Sauber va ser encara més llampant comparada amb el fluix resultat del segon Ferrari, un Räikkönen erràtic, que arrencarà tot just dos llocs al davant d’un pilot que sona amb força com a futur company de Vettel.
Entre tots dos va entrar Carlos Sainz, setè, que ha entrat en la Q3 en les vuit proves del curs, mentre que els Haas van fer figa en la mànega definitiva, amb Magnussen novè i Grosjean, desè, estimbat en el tercer revolt.
LA DADA
LA GRAELLA DE SORTIDA
1r | Lewis Hamilton (Mercedes) | 1:30.029 |
2n | Valtteri Bottas (Mercedes) | 1:30.147 |
3r | Sebastian Vettel (Ferrari) | 1:30.400 |
4t | Max Verstappen (Red Bull-TAG Heuer) | 1:30.705 |
5è | Daniel Ricciardo (Red Bull-TAG Heuer) | 1:30.895 |
6è | Kimi Räikkönen (Ferrari) | 1:31.057 |
7è | Carlos Sainz (Renault) | 1:32.126 |
8è | Charles Leclerc (Sauber-Ferrari) | 1:32.635 |
9è | Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) | 1:32.930 |
10è | Romain Grosjean (Haas-Ferrari) | s/temps* |
11è | Esteban Ocon (Force India-Mercedes) | 1:32.075 |
12è | Nico Hülkenberg (Renault) | 1:32.115 |
13è | Sergio Pérez (Force India-Mercedes) | 1:32.454 |
14è | Pierre Gasly (Toro Rosso-Honda) | 1:32.460 |
15è | Marcus Ericsson (Sauber-Ferrari) | 1:32.820 |
16è | Fernando Alonso (McLaren-Renault) | 1:32.976 |
17è | Stoffel Vandoorne (McLaren-Renault) | 1:33.162 |
18è | Serguei Sirotkin (Williams-Mercedes) | 1:33.636 |
19è | Lance Stroll (Williams-Mercedes) | 1:33.729 |
20è | Brendon Hartley (Toro Rosso-Honda) | 1:33.025* |
Temps màxim de qualificació: 1:37.659 (107% millor temps Q1). | ||
(*) Penalitzat per haver muntat un grup propulsor extra. | ||
McLaren, com els crancs
Feia més d’un any que els dos McLaren no passaven el primer tall en un entrenament qualificatiu. Ahir va tornar a passar, com a Bakú el 2017. La diferència és que l’any passat els MCL32 muntaven el blasmat motor Honda, mentre que els MCL33 disposen del Renault amb què Red Bull ja ha guanyat dues curses enguany. “El cotxe va bé però és lent”, va dir Alonso, que va revelar que fa “tres o quatre curses” que McLaren no estrena res de nou.