Tota la carn a la graella
Fórmula 1. Vettel encapçala els entrenaments lliures del GP d’Hongria, una cursa en què ha de fer els possibles per esmenar l’error de Hockenheim
Ferrari acostuma a afrontar els caps de setmana de Gran Premi de menys a més. El divendres és un dia per treballar metòdicament amb vista a la cursa, sense escarafalls. Tanmateix, ahir Sebastian Vettel va ser el més ràpid en la primera jornada d’entrenaments lliures del GP d’Hongria, l’última cursa abans de l’aturada a l’agost. Casualitat o no, la prestació ha arribat en una prova en què el pilot alemany ha de fer els possibles per vèncer i esmenar l’error de la setmana passada, quan encapçalava la cursa a Hockenheim i va sortir de la pista.
Només Max Verstappen va ser capaç de fer com Vettel i baixar d’1:17 a la tarda, amb el pneumàtic ultratou. Amb tot, el panorama no està encara ben delimitat, atès que Mercedes no va ser capaç de fer una volta neta amb les rodes més toves. El millor temps de Lewis Hamilton en la segona sessió és el que va fer amb el compost tou, i el de Valtteri Bottas, el que va marcar amb el mitjà. Els pilots de l’estrella de tres puntes van patir de valent amb l’adherència del W09, amb diverses lliscades i passades de frenada. Potser van pagar el fet de no haver usat l’ultratou al matí, però tampoc ho van fer els Red Bull i això no els va alentir gens. De fet, Daniel Ricciardo va ser el més ràpid en la primera sessió amb el compost tou, al davant de Vettel amb l’ultratou. Després de trencar el motor a Alemanya, el pilot australià munta aquí un propulsor Renault (TAG) ja usat per no haver de penalitzar.
Evolució de Ferrari
En canvi, els equips clients de Ferrari, Haas –Romain Grosjean va ser el millor dels altres en les dues sessions– i Sauber, estrenen la segona evolució de la mecànica italiana, que els bòlids vermells no muntaran fins a Spa, de tornada de les vacances.
LA DADA
Embolic entre STR i McLaren
El cap de setmana a Hungaroring va engegar amb l’anunci de McLaren que havia fitxat l’actual director tècnic de Toro Rosso, James Key. La notícia va ser replicada per l’equip B de Red Bull, que feia valer el contracte de l’enginyer anglès fins al final del 2019. L’estira-i-arronsa forma part de la negociació entre els dos equips, en què podria entrar la cessió del júnior de McLaren Lando Norris a Faenza. El fitxatge de Key és el segon canvi a Woking després de l’arribada de Gil de Ferran com a director esportiu, fa tres setmanes.
Notícies
Divendres,14 juny 2024