Dakar

ISIDRE ESTEVE

PILOT DEL REPSOL RALLY TEAM

“Com més difícil és, més em motiva córrer el Dakar”

“Ens agrada la gestió de la cursa, del temps i de la dificultat que planteja el recorregut d’aquest any, amb molta duna i sorra”

“El meu objectiu és pujar un dia en un cotxe dels de davant i lluitar per guanyar etapes”

Un pilot com els altres
Parlant de l’Isidre Esteve, ja gairebé no cal esmentar la seva discapacitat per valorar les seves possibilitats. En bona mesura és mèrit del coixí intel·ligent, que li permet centrar-se en la cursa sense haver de patir pel físic. Desenvolupat per Esteve en la competició, el coixí ja té una versió comercial, el Nubolo. “El coixí amb què jo corro ja és a l’abast de les persones, i la gent està molt contenta amb el projecte i el producte.”
Aquest any som capaços de treure tot el rendiment del cotxe i ser més competitius sense assumir més risc

El 6 de gener, Isidre Esteve (Oliana, 1972) serà a la sortida del Dakar per tercer cop consecutiu amb un cotxe, fent equip amb el seu copilot Txema Villalobos.

El Dakar engega el dia de Reis i la seva cara em fa pensar en la il·lusió d’un nen que està esperant a obrir els regals.
Sí, sempre dic que em sento un privilegiat per poder gaudir de tot això, per estar vinculat al món de la competició. Amb tot el que m’ha passat en la meva vida, que puguem ser avui aquí, amb un equip per anar al Dakar... Hi ha alguna cosa millor? En el meu cas, no. Tota la meva vida gira a l’entorn de les curses; primer, l’enduro, ara, el ral·li raid. Hem tingut mil dificultats i som aquí amb un equipàs. Ja tinc ganes d’arribar a Lima, agafar el cotxe i sortir a la primera etapa, cap a Pisco.
I s’ha portat bé l’Isidre Esteve, esportivament parlant?
Sí. Segur que l’Isidre no ho fa tot bé en el seu dia a dia i en la vida, però esportivament sí. Hem dibuixat un programa esportiu molt maco, que ens ha permès provar tots els canvis que hem fet en el cotxe per veure si eren fiables, amb uns resultats molt bons i amb unes sensacions encara millors. Arribem al Dakar 2019 amb la feina feta.
De fet, heu repetit la mateixa pretemporada que el 2018 (Baja Aragó i ral·li del Marroc); llavors, en què ha canviat la seva mentalitat i la seva preparació?
Encara que les curses hagin estat les mateixes, aquest any hem fet més tests, que de vegades són tant o més importants que la mateixa cursa. El que ens ha portat tot això és que som capaços de ser més competitius sense assumir més risc del que assumíem aleshores. És a dir, hem posat el cotxe tant al nostre gust i tan a punt que ens permet treure’n tot el rendiment, i això em fa sentir bé.
També repetiu amb el cotxe, el Sodicars BV6. Creu que és el més adequat per a un equip privat com el Repsol Rally Team?
És un molt bon cotxe. No tenia sentit canviar-lo. Teníem la possibilitat d’anar amb un bugui, perquè Sodicars en té un, amb motor V8. Però nosaltres vam prendre nota de totes les coses que no ens van anar bé per redreçar-les aquest any. Com a mínim són dos o tres anys amb un cotxe per treure’n el màxim rendiment. Si canvies de cotxe cada any, quan t’hi has adaptat ha acabat la cursa. Abans d’estar en un equip oficial, aquest cotxe ens aporta tot el que ens pot aportar. Per poder anar millor, només faria falta fer un pas més i anar a Toyota o a Mini.
El fet que tots els ingredients bàsics de l’equip s’hagin mantingut (persones, pretemporada, cotxe...), vol dir que el Repsol Rally Team va néixer bé, sòlid i ben plantejat de bon començament?
Sí, les bases del Repsol Rally Team són les correctes. Un equip que ens permeti agafar confiança, fer quilòmetres i aprendre, abans –si es dona el cas– de fer un pas més. Només n’hi ha un altre, de pas...
Aquest possible pas endavant, l’albira...?
Penso que arribarà més aviat que no pas tard. Ara, quan? No és una decisió que prengui jo.
O sigui, Isidre Esteve amb cotxe al Dakar encara no ha arribat al seu sostre.
No, no, no. L’objectiu de l’Isidre Esteve amb cotxe al Dakar és pujar un dia en un cotxe dels de davant, per tenir les mateixes oportunitats que els altres pilots per guanyar etapes i lluitar per ser al davant. Estem fent el camí perquè el nostre objectiu final és aquest.
Paraules clares...
Sí. No sé quan arribarà, això, però som en el camí i tenim els companys de viatge per poder-ho fer.
En el futur més immediat, l’edició 2019 del Dakar, amb tanta duna i sorra, com la valora?
A nosaltres ens agrada. Ja ens va agradar molt l’any passat. Som conscients de les dificultats, però ens agrada fer aquest tipus d’especials. Perquè no són especials de plantar-se a la pista, gas a fons, i esprémer les prestacions del cotxe sense més dificultat que la conducció en si. Ens agrada que sigui difícil de navegació, que hi hagi dunes difícils de passar, que sigui complicat trobar els passos, que sàpigues quan has de sacrificar... Ens agrada la gestió de la cursa, del temps i de la dificultat...
Haurà de mirar de no enganxar-se gaire.
És clar, no estic dient que m’hagi de sortir tot bé. Però, com més difícil, més ganes tinc d’afrontar-ho i més em motiva; després em pot sortir bé o malament, com a tots els altres, però m’hi trobaré més còmode.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)