Fórmula 1

Bottas fa de Hamilton

Fórmula 1. El pilot finlandès s’endú el ple de punts després de dominar el GP d’Austràlia de punta a punta i fer la millor volta en el penúltim gir. Ferrari decep i ni tan sols puja al podi

La nova norma que premia amb un punt la millor volta de la cursa va permetre copsar la superioritat de Valtteri Bottas en el GP d’Austràlia, la primera cita del mundial. El pilot finlandès de Mercedes va ser l’amo del puntet extra durant bona part de la prova, de l’1:28.641 en la quarta volta a l’1:26.739 en la 42a. Llavors avantatjava el seu company Lewis Hamilton de 24 segons, suficients per aturar-se a boxs, muntar pneumàtics frescos i tornar a la pista encara primer i ben calçat per destrossar el cronòmetre. Però l’equip platejat no va voler córrer cap risc i el va deixar amb les rodes usades. “Molt bé, però us aviso que vull aquest punt!”, va reblar el líder, amb la confiança que acostuma a traspuar el seu llorejat company d’equip.

Llavors, en la volta 54, quan només en faltaven quatre, Max Verstappen va fer 1:26.540 en l’encalç al capdavall infructuós de Hamilton. Semblava que el 77 s’hauria de conformar a guanyar sense el punt. I ara! En el penúltim gir, amb les bateries del sistema híbrid plenes i rodes del compost mitjà amb 34 voltes al damunt, el rellotge va marcar 1:25.580, un segon més ràpid que Verstappen. No és gens agosarat dir que, si li haguessin permès canviar les rodes, hauria trontollat el rècord en cursa de Melbourne (1:24.125, en poder de Michael Schumacher des del 2004).

Red Bull i Honda, al podi

Per completar el panorama, cal dir que, en la mateixa volta 57, Hamilton va fer la seva millor volta en 1:26.057 (mig segon més lent) i Verstappen encara va rebaixar el registre anterior amb 1:26.256. I els Ferrari? Charles Leclerc va haver d’esperar a l’últim gir per baixar d’1:27, a 1.3 de Bottas, però un segon més ràpid que la millor volta de Sebastian Vettel, que va patir una davallada de ritme espectacular en la segona meitat de la cursa, fins al punt que, en la volta 31, Max el va superar per fora en el tercer revolt i en els últims girs Ferrari va haver de parar els peus a Leclerc perquè no l’avancés.

Els SF90 no només no van pujar al podi, sinó que van creuar la meta a gairebé un minut de Bottas. Després d’un any en blanc, el finlandès va aconseguir el quart triomf de la seva carrera. En canvi, Hamilton sortia des de la posició preferent a Austràlia per sisè any seguit, però hi va sumar el quart segon lloc consecutiu, batut successivament pel seu antic company Nico Rosberg, dos cops per Vettel i, ahir, per Bottas, que lidera el mundial per primer cop.

La maniobra que va decidir la cursa entre els dos W10 que ocupaven la primera línia de la graella va ser la sortida. Bottas es va cruspir Hamilton en els escassos 258 metres d’acceleració fins al primer revolt i es va col·locar primer sense oposició. El duel va quedar dat i beneït quan Mercedes va haver de cridar Lewis a boxs en la volta 15, per reaccionar davant la primerenca aturada de Vettel en el gir anterior. Això va comprometre l’estratègia del campió, que fins i tot va dubtar que pogués estirar el segon joc de rodes fins al final. Per acabar-ho d’adobar, Mercedes va revelar que el fons pla del cotxe de Hamilton s’havia malmès, cosa que encara va agreujar els problemes d’equilibri del W10 número 44.

Tot plegat va fer que el seu segon lloc arribés a perillar davant l’escomesa de Verstappen. L’holandès es va aturar deu voltes més tard que Hamilton i, amb rodes més fresques, el va encalçar després de desempallegar-se de Vettel. S’hi va acostar a només un segon, però en la volta 50 va anar llarg en el primer revolt i va perdre un segon i mig de cop. Amb tot, el podi de Red Bull en la primera cursa amb Honda va ser gairebé tan sensacional com la cavalcada de Bottas al capdavant.

LA DADA

1r
podi
d’Honda d’ençà del seu retorn a la F-1 el 2015. En tres anys amb McLaren no havia passat del 5è lloc.
1rValtteri Bottas (Mercedes)1h25:27.325
2nLewis Hamilton (Mercedes)a 20.886
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)a 22.520
4tSebastian Vettel (Ferrari)a 57.109
Charles Leclerc (Ferrari)a 58.230
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)a 1:27.156
Nico Hülkenberg (Renault)a 1 volta
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)a 1 volta
Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)a 1 volta
10èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
11èPierre Gasly (Red Bull-Honda)a 1 volta
12èLando Norris (McLaren-Renault)a 1 volta
13èSergio Pérez (Racing Point-Merc.)a 1 volta
14èAlex Albon (Toro Rosso-Honda)a 1 volta
15èAntonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferr.)a 1 volta
16èGeorge Russell (Williams-Mercedes)a 2 voltes
17èRobert Kubica (Williams-Mercedes)a 2 voltes
ret.Romain Grosjean (Haas-Ferrari)29 voltes
ret.Daniel Ricciardo (Renault)28 voltes
ret.Carlos Sainz (McLaren-Renault)9 voltes
LÍDERS SUCCESSIUS
Bottas, v. 1 a 22, Verstappen, v. 23 a 24,
Bottas, v. 25 a 58
VOLTA RÀPIDA
V. Bottas (1:25.580, a 223.075 km/h)v. 57
CAMPIONAT DE PILOTS
1rValtteri Bottas (Mercedes)26
2nLewis Hamilton (Mercedes)18
3rMax Verstappen (Red-Bull-Honda)15
4tSebastian Vettel (Ferrari)12
Charles Leclerc (Ferrari)10
Kevin Magnussen (Haas-Ferrari)8
Nico Hülkenberg (Renault)6
Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari)4
Lance Stroll (Racing Point-Mercedes)2
10èDaniïl Kviat (Toro Rosso-Honda)1
CAMPIONAT DE CONSTRUCTORS
1rMercedes44
2nFerrari22
3rRed Bull-Honda15
4tHaas-Ferrari8
Renault6
Alfa Romeo-Ferrari4
Racing Point-Mercedes2
Toro Rosso-Honda1
Estic força satisfet; almenys tenia prou velocitat per intentar-ho. Però Valtteri era molt lluny i hem de treballar
Max Verstappen
Després d’un any sense victòries, sense aconseguir el resultat que volia, això serà tot un estímul per a aquest any
Valtteri Bottas
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)