Fórmula 1

Ferrari se la juga en el circuit de referència de la F-1

Fórmula 1. El mundial arriba al Circuit de Barcelona-Catalunya després d’una esplèndida arrencada del curs de Mercedes, que amaga la gran competitivitat de l’equip italià

Dos mesos després de la cloenda de la pretemporada al Circuit de Barcelona-Catalunya, la F-1 torna a Montmeló aquest cap de setmana per disputar-hi la cinquena prova del curs, la primera a Europa. La incertesa al voltant del futur de la cita catalana del mundial –pendent de renovar el contracte després d’aquesta 29a edició consecutiva– i una situació esportiva paradoxal marquen la vigília de la prova.

En l’aspecte esportiu, Mercedes acumula quatre doblets en les quatre curses disputades, els mateixos que va obtenir en tot l’any passat, el primer dels quals es va concretar precisament al Circuit de Barcelona-Catalunya. Va ser l’inici de l’ascens imparable cap al títol de l’estrella de tres puntes en la segona meitat del curs. Aquest any, però, l’alternativa de Ferrari és més sòlida que mai en l’era híbrida. L’equip italià ha reviscolat amb la incorporació d’un pilot del planter, Charles Leclerc, que ha irromput a Maranello amb una combinació il·lusionant de talent, joventut i ambició.

Motor nou a Ferrari

Ferrari va marxar de Montmeló fa dos mesos amb el títol honorífic de campió d’hivern i un motor que ja no té res a envejar al que fa Mercedes a Brixworth. Però els resultats no els han acompanyat, per problemes de fiabilitat, errors de pilotatge i una posada al punt més delicada, que explica en part el moment fluix de Sebastian Vettel. Tanmateix, no és gens desenraonat afirmar que l’equip italià hauria pogut guanyar dues de les quatre curses disputades, a Bahrain i Bakú.

Però Ferrari no es rendeix, com ho palesa el fet que estreni aquest cap de setmana una evolució del motor prevista inicialment per al Quebec, d’aquí a un mes. Si l’estrena es tradueix en dècimes de guany a l’asfalt, el primer triomf vermell del curs podria caure a Montmeló. L’SF90 ja va rodar d’allò més bé durant els tests al Circuit, el traçat de referència del campionat, pel seu ritme fluid i la velocitat de pas pels revolts. Això premia la càrrega aerodinàmica i permet que els bòlids de la categoria reina estirin les cames de gust. La raó de ser d’un F-1 són revolts com el 3, el 9 i el 16. És allà on Ferrari se la juga davant del rival platejat.

Amb tot, la ratxa triomfal de l’estrella també té una lectura emocionant. Per primer cop d’ençà del 2016, l’any de la topada fratricida entre els dos Mercedes a Catalunya, els seus pilots competeixen cara a cara pel títol. Valtteri Bottas i Lewis Hamilton han guanyat dues curses cadascun, i el finlandès és el líder gràcies al puntet extra que va sumar a Austràlia per haver fet la millor volta de la cursa. Si els Ferrari –amb el permís dels omnipresents Red Bull i la seva estrella, Max Verstappen– s’ho fan venir bé per arbitrar el duel intern de Brackley, el Circuit de Barcelona-Catalunya haurà escrit una altra pàgina llegendària camí de la 30a edició del 2020.

LES DADES

29a
cursa
a Montmeló, el 13è circuit més utilitzat dels 71 que han estat seu d’una prova del mundial de F-1.
98
per cent
dels punts en joc ha sumat Mercedes fins ara. Només ha deixat escapar 3 voltes ràpides.

Senna en el record

El record d’Ayrton Senna en el 25è aniversari de la seva mort serà un dels aspectes més emotius del cap de setmana a Montmeló. El Circuit de Barcelona-Catalunya ha volgut fer un doble homenatge a Senna i l’austríac Roland Ratzenberger, que va morir el dia abans, creant una bandera mixta del Brasil i Àustria, que els aficionats podran adquirir. A més, ahir va estar exposada al Palau Robert de Barcelona una escultura de mida real de Senna, obra de l’escultor britànic Paul Oz, que a partir d’avui es podrà admirar a la zona comercial del Circuit, rere la tribuna principal.

La renovació, a partir de dilluns que ve

El Circuit de Barcelona-Catalunya afronta el moment més feixuc dels seus tres decennis de relació amb la F-1 (ara en mans de Liberty). Fins ara, els contractes successius s’havien anat renovant abans no expirés l’anterior, però l’endemà de la cursa el Circuit es trobarà provisionalment fora del calendari. El president, Vicenç Aguilera, però, es mostra confiat: “Hem de fer aquest GP i estem centrats en això. Quan hagi acabat, continuarem amb les negociacions amb Liberty. Ens trobem en un escenari de treball i, a partir del dia 13, treballarem de valent per poder explicar alguna cosa en els pròxims mesos.”

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)