Fórmula 1

La pilota, a la teulada

Fórmula 1. La confirmació definitiva del GP de Catalunya del 2020 depèn del vistiplau dels equips a l’ampliació del calendari, a la qual la majoria dona suport, en principi

La incorporació del GP de F-1 al Circuit de Barcelona-Catalunya al calendari del 2020 ha de superar un últim escull per materialitzar-se, segons va transcendir ahir al pàdoc d’Hungaroring, on demà es disputarà el GP d’Hongria. Ras i curt, el fet que el govern de la Generalitat hagi autoritzat la signatura d’una pròrroga del contracte entre la pista vallesana i la F-1 no implica automàticament la inclusió de la cursa catalana en el pròxim mundial.

Abans, la F-1 necessita que els equips donin el vistiplau a la ampliació del calendari, amb el benentès que el GP de Mèxic també acabi renovant, cosa que ara com ara està en suspens. Si fos així, el calendari passaria de les 21 curses d’enguany a 22, un nou rècord. Si Mèxic no renovés, el 2020 hi hauria les mateixes 21 curses que aquest any, amb l’estrena d’Holanda i el Vietnam en el lloc d’Alemanya i la ciutat nord-americana.

Ahir en van parlar els caps dels equips McLaren, Red Bull, Ferrari, Williams i Alfa Romeo. En principi, tots estan d’acord amb un calendari de 22 curses, amb algunes objeccions, com ara el límit vigent de tres motors per cotxe i curs, o la càrrega extra de feina per als membres dels equips.

“El promotor ens ha dit si donaríem suport a fer 22 curses. La resposta és que sí, però s’ha de combinar amb altres aspectes, com ara els tests que fem durant la temporada. En comptes d’utilitzar motors per fer tests, els podríem fer servir per fer més curses”, va dir Christian Horner, de Red Bull. Beat Zehnder, d’Alfa Romeo, hi va afegir: “Més que els motors, em preocupen els membres de l’equip. Sent un equip petit, ja som al límit amb 21 curses.” Per la seva banda, Mattia Binotto, de Ferrari, va asseverar que, atès que es parla de tenir 24 curses el 2021, fer-ne 22 el 2020 no és més que un pas cap a aquest objectiu, que podria suposar més ingressos per als equips.

REACCIÓ

Donem suport a una 22a cursa si això significa obtenir més ingressos, però hem d’anar amb compte amb el cost afegit
Mattia Binotto
Sessió 1
1r L. Hamilton (Mercedes) 1:17.233
2n M. Verstappen (R. Bull-H.) 1:17.398
3r S. Vettel (Ferrari) 1:17.399
4t P. Gasly (R. Bull-Honda) 1:17.682
5è K. Magnussen (Haas-F.) 1:17.942
6è C. Leclerc (Ferrari) 1:18.188
Sessió 2
1r P. Gasly (R. Bull-Honda) 1:17.854
2n M. Verstappen (R. Bull-H.) 1:17.909
3r L. Hamilton (Mercedes) 1:17.995
4t V. Bottas (Mercedes) 1:18.184
5è D. Ricciardo (Renault) 1:18.597
6é K. Räikkönen (Alfa-Ferr.) 1:18.682
7è C. Leclerc (Ferrari) 1:18.852
8è N. Hülkenberg (Renault) 1:18.892
9è A. Giovinazzi (Alfa-Ferr.) 1:18.909
10è D. Kviat (STR-Honda) 1:18.957
11è R. Grosjean (Haas-Ferr.) 1:19.149
12è K. Magnussen (Haas-F.) 1:19.178

Els equips comencen de zero a Hongria

La pluja va esguerrar la feina dels equips en la primera jornada d’entrenaments lliures a Hungaroring, ja que avui i demà s’espera que no hi plogui. Hamilton i Gasly van liderar les dues sessions, però ningú va poder fer proves de qualificació ni tirades llargues representatives.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)