Fórmula 1

La ratxa no acaba

Fórmula 1. Una setmana després de vèncer a Hockenheim, Max Verstappen fa la primera posició preferent de la seva carrera en el GP d’Hongria, en el qual és el màxim favorit

Max Verstappen va avantatjar Valtteri Bottas de tot just 18 mil·lèsimes en la Q3 del GP d’Hongria per endur-se la primera posició preferent de la seva carrera. Un marge que Mercedes –l’equip del perdedor– va traduir en un metre i sis centímetres. Sembla que la sort va somriure a Max, però cal esmentar que l’any passat, a Mèxic, el pilot de Red Bull va perdre la pole a mans del seu company d’aleshores, Daniel Ricciardo, per 26 mil·lèsimes. Fent el compte de la vella, un metre i mig. A Mèxic, Verstappen hauria esdevingut el pilot més jove de la història a encapçalar una graella; nou mesos llargs després, n’és el tercer (21 anys i 280 dies), rere Sebastian Vettel (2008, 21 i 73) i Fernando Alonso (2003, 21 i 237). Això sí, Max es va espolsar del damunt un rècord gens amable: fins ahir, era el pilot amb més victòries (7) i cap pole. Ara l’honor ha tornat a Eddie Irvine (4).

Els Ferrari, lluny

Per si no fos prou, Verstappen està ben col·locat per sumar avui el vuitè triomf. Una setmana després de vèncer a Hockenheim, la ratxa del pilot holandès continua, i podria anar-se’n de vacances –Hongria marca l’inici de l’aturada a l’agost– havent guanyat tres de les últimes quatre curses. Ara bé, en un circuit on és prou feixuc avançar, caldrà que arrenqui força millor que a Àustria i Alemanya, els escenaris de les seves últimes victòries, on va anar cap enrere com els crancs en la sortida.

Val a dir que la prestació de Max va ser sublim, perquè va batre els Mercedes en un traçat de màxima càrrega aerodinàmica on les fletxes de plata també van d’allò més bé. En el primer intent de la Q3, Max va ser l’únic a baixar d’1:15, mentre que Bottas ja va superar Hamilton. El Red Bull va millorar de gairebé quatre dècimes en el segon intent i Valtteri, de més de mig segon, però li va faltar el metre esmentat. Els grans derrotats van ser els Ferrari. Charles Leclerc va sobreviure a una sortida de pista en la Q1 per acabar quart en la Q3 i superar en la graella el seu company, Vettel, per cinquè cop seguit. Tots dos, prop de mig segon més lents que el Red Bull, un marge que ja no és qüestió de centímetres.

LA DADA

1r Max Verstappen (Red Bull-Honda) 1:14.572 2n Valtteri Bottas (Mercedes) 1:14.590 3r Lewis Hamilton (Mercedes) 1:14.769 4t Charles Leclerc (Ferrari) 1:15.043Sebastian Vettel (Ferrari) 1:15.071Pierre Gasly (Red Bull-Honda) 1:15.450Lando Norris (McLaren-Renault) 1:15.800Carlos Sainz (McLaren-Renault) 1:15.852Romain Grosjean (Haas-Ferrari) 1:16.013 10è Kimi Räikkönen (Alfa Romeo-Ferrari) 1:16.041 11è Nico Hülkenberg (Renault) 1:16.565 12è Alex Albon (Toro Rosso-Honda) 1:16.687 13è Daniil Kviat (Toro Rosso-Honda) 1:16.692 14è Kevin Magnussen (Haas-Ferrari) 1:17.081 15è George Russell (Williams-Mercedes) 1:17.031 16è Sergio Pérez (Racing Point-Mercedes) 1:17.109 17è Antonio Giovinazzi (Alfa Romeo-Ferrari) 1:16.804* (sanció) 18è Daniel Ricciardo (Renault) 1:17.257 19è Lance Stroll (Racing Point-Mercedes) 1:17.542 20è Robert Kubica (Williams-Mercedes) 1:18.324

PROTAGONISTES

100
pilots
s’han repartit les ‘poles’ en les 1.009 proves puntuables disputades; l’últim, Verstappen, ahir
Sabíem que els Red Bull eren ràpids, sempre ho són aquí, però el meu cotxe no ha anat tan bé com als entrenaments
Lewis Hamilton
Encara que no hagués tingut l’accident en la Q1, crec que en la Q3 no hauria pogut millorar gaire el meu temps
Charles Leclerc
Sabia que [fer una ‘pole’] era qüestió de temps; a Àustria vam introduir evolucions decisives i el cotxe va molt més bé
Max Verstappen
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)