Ral·lis

NIL SOLANS

PILOT DE HYUNDAI WRC EN EL RAL·LI CATALUNYA-COSTA DAURADA

“Porto un cotxe espectacular”

“No m’he proposat cap objectiu concret, només passar-m’ho bé i sentir-me còmode amb el cotxe”

“M’agradava més el recorregut mixt, però el fet que aquesta vegada sigui tot asfalt m’estalvia la meitat de la feina”

Nil Solans (Matadepera, 1992) ha estat la gran sorpresa del ral·li Catalunya-Costa Daurada quan la prova encara no ha començat. Ho farà demà. La baixa de Pierre-Louis Loubet li permetrà disputar la seva prova favorita per primer cop amb un WRC.

Ja ha provat el Hyundai. És molt diferent de l’Skoda que pilota en l’europeu?
Com que és d’una categoria superior, sobretot el que veig és que corre molt més. L’aerodinàmica és diferent i costa acostumar-s’hi d’entrada, però m’hi sento molt bé.
El va agafar molt per sorpresa que Hyundai li oferís aquesta oportunitat?
Malauradament, Loubet va tenir un accident i em van avisar si podia arribar a un acord amb les federacions per agafar-lo jo mateix. Fa tot just cinc dies que vaig trobar els ajuts per poder agafar-lo i competir. No ha estat fàcil. M’ho he treballat amb el suport de les federacions catalana i espanyola, i també del RACC i de tot l’equip que m’ha donat un cop de mà per poder fer el ral·li.
Coneix molt bé el ral·li d’altres participacions. No sé si el convenç el recorregut d’enguany, només amb els trams d’asfalt.
Personalment, m’agrada més el ral·li mixt d’altres temporades, però per a mi aquesta vegada córrer només sobre l’asfalt em suposa la meitat de problemes, perquè agafo un cotxe nou i m’estalvio la meitat de coses que he d’aprendre en pocs dies.
Tal com ha quedat, és un ral·li més per a vosaltres o per a Toyota?
Cent per cent no ho puc dir, però és cert que diuen que els Toyota van molt bé a l’asfalt. Ara bé, he provat el cotxe i a mi m’ha semblat espectacular. Segur que seran competitius.
L’experiència també hi ajuda. Ja acumula uns quants ral·lis de Catalunya. I Marc Martí, encara més.
L’he fet sis cops i en Marc crec que ja s’acosta als 30... 27, em sembla que m’ha dit. N’ha vist de tots colors. Ara no pujava a un WRC des del 2019 i sé que li agrada recuperar les sensacions d’estar en un cotxe com aquest. M’ajudarà molt.
Aquests dos últims anys ho heu passat malament amb la pandèmia pel mig i la dificultat de trobar suports?
Són temps difícils per a tothom, tant per als pilots com per als patrocinadors. Hem tingut sort que les federacions i el RACC ens han ajudat a trobar ajudes; també el mateix Carlos Sainz i Dani Sordo en el tema de preparació. També he de donar les gràcies a Hyundai Espanya, que ens dona un cop de mà. Entre tots m’han ajudat a arribar aquí.
S’ha plantejat algun repte específic com ara fer un ‘top ten’, que ja seria una petita gesta?
Primer de tot, gaudir del ral·li i sentir-me còmode amb el cotxe. No vull pensar més enllà.
El seu futur immediat en l’àmbit esportiu podria dependre del que demostri a Catalunya?
En principi, no. Però si es dona el cas –que ja et dic que ho veig impossible– que guanyéssim el ral·li, segur que influiria en el bon sentit. Qualsevol pilot que guanya un ral·li del mundial té portes obertes. Però nosaltres no estem preparats per aspirar a fer una cosa així. És tot nou i ens ho agafem com una gran experiència. De fet, encara no tinc planificada la temporada del 2022. Acabarem l’europeu i ja veurem què passa.
Dels pilots amb els quals lluitarà amb un cotxe similar, en té algun que sigui un referent?
Sobretot en Dani, perquè no només és un gran pilot, sinó que sempre m’ha ajudat. Ell ha fet aquest ral·li moltes vegades i en coneix tots els secrets.
El seu germà (Jan) també correrà el ral·li. L’afició per les curses ve de família?
El nostre pare ja corria fa molts anys, i és per culpa seva que hem acabat tots dos en aquest món. Jo m’hi vaig posar primer, i ell, quan va veure que hi estava ficat, també va entrar al nostre equip. L’any passat ja pensava que era un somni que poguéssim competir tots dos en aquest ral·li amb un R5, però mai de la vida hauria pensat que jo ho acabaria fent en un WRC.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)