MOTOR
RAL·LI COSTA BRAVA HISTÒRIC
Carles Miró guanya a Lloret
«Ha estat molt dur, hem patit però la recompensa val la pena, és un gran triomf que hem treballat a fons», resumia Carles Miró la seva participació en el VIII ral·li Costa Brava Històric, després d'aconseguir la victòria juntament amb el seu copilot, Jesús Arriezu, al volant d'un Porsche 911 SC. Felip Rigat-Sebastià Gispert (BMW 2002) van acabar segons i el podi el va completar un altre Porsche 911, el de Gustavo Martel-Nicolás Sánchez. Després de vuit edicions, aquesta és la quarta victòria d'un pilot català i la sisena aconseguida per Porsche.
El Costa Brava Històric sortia el dijous des de Les Fonts de Montjuïc de Barcelona per efectuar una curta primera etapa que portava als participants, un total de 127 equips, a Lloret de Mar. Aquest primer dia, el tàndem belga Daniel Reuter-Robert Vandevrost (Porsche 914/6), era el millor, seguit ja de Miró-Arriezu.
La segona etapa partia l'endemà amb 12 trams de regularitat per davant, passant també pels circuits de Sils i de Catalunya. Aquesta jornada, amb trams molt clàssics dels ral·lis catalans, aportava 240.53 km de regularitat puntuable i veia novament el lideratge de Miró, en aquesta ocasió amb Salvador Tallada-Toni Bagó (VW Golf) i Dani Canals-Felip Uriel (Porsche 924), secundant-lo.
El tu a tu entre Miró i Tallada era evident en bona part de la tercera jornada, igualment llarga i amb 12 trams per disputar, tot i que alguns van haver de ser anul·lats per qüestions de trànsit. En aquesta etapa es disputava un tram de regularitat molt llarg i temut per tots, amb gairebé 90 minuts (més de 70 km) de concentració entre Collsaplana i Taradell. Al final, Miró –encara que amb un lleuger contratemps a Osor que el feia penalitzar 9 punts– s'imposava per davant de Rigat i de Martel, amb Norberto Fernández-Alberto de Pablos (Lancia Fulvia) i Tallada a continuació, pràcticament enganxats, seguits de Jose Lareppe-Denis Giraudet (Opel Kadett GT/E).
«Encara no sé com ho hem aconseguit però heus aquí la victòria. Guanyar, estar per davant de noms com Fiorito, el guanyador del 2010, Horgnies, el mateix i Lareppe... és per a nosaltres una gran fita. Estem molt contents», sentenciava Miró, actual campió de regularitat RallyClassics.
La prova –en carretera oberta– va transcórrer sense cap problema rellevant i amb gran quantitat de públic tant en la sortida de Barcelona, en l'epicentre de la prova de Lloret de Mar i en tots els trams, especialment en els circuits i els dos trams espectacle en ple nucli de Lloret.
Tan sols 17 dels 127 equips van haver d'abandonar, amb alguns noms importants com Xavier Piña (Peugeot 205 T16), Andrea i Gianmaria Francone (Lancia Stratos), Víctor Sagi o José Luís Marcó (tots dos amb Porsche 911). Tres dels guanyadors d'anteriors edicions van quedar fora dels deu primers: l'italià Carlo Fiorito (14è), el belga Raymond Horgnies (15è) i el portuguès Joao Mexia (37è). Salvador Cañellas (Porsche), va finalitzar 40è.