Fórmula 1

MOTOR / GRAN PREMI DE FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA

Webber s'hi sent bé, aquí

El pilot de Red Bull domina el primer dia d'entrenaments al Circuit

Hamilton, segon a 39 mil·lèsimes, és crític amb els nous pneumàtics durs

Alonso cedeix més d'un segon però està satisfet de les millores del Ferrari

Mark Webber se sent a gust al Circuit de Catalunya. L'any passat va guanyar la cursa i sembla que aquesta vegada està disposat a repetir. De moment, ahir va dominar les dues sessions d'entrenaments i l'optimisme que van desprendre els seus comentaris contrastava amb l'apatia que havia manifestat en certs moments de la roda de premsa del dijous. Se li havia preguntat, per exemple, si el Red Bull arribava aquí amb millores i va respondre simplement que «sí, les bugies». Ahir, en canvi, va declarar que havia estat «un dels millors divendres». Evident; al matí només va trigar 38 minuts per establir el que quedaria com el temps de referència durant quasi una hora més. I a la tarda va repetir la jugada dos minuts després del punt exacte de mitja sessió.

Avui es veurà si l'australià és capaç de resistir l'empenta de Sebastian Vettel en la qualificació, exercici en el qual l'alemany s'ha mostrat imbatible des de l'última cursa de l'any passat i al Circuit podria aconseguir la seva sisena posició preferent consecutiva. Però el més significatiu és que, mentre Webber i Vettel no van anar més enllà a l'hora de valorar el nou compost de pneumàtics durs que Pirelli estrena oficialment aquest cap de setmana –fins ahir només havien estat provats experimentalment al circuit d'Istanbul– els seus rivals més directes es van mostrar força crítics. Especialment Lewis Hamilton, que els va qualificar de desastrosos, mentre que el seu company, Jenson Button, s'ho prenia amb més pragmatisme. «Sembla difícil fer-los agafar temperatura i després fer-los durar», va comentar Hamilton, que amb el compost tou va rodar a només 39 mil·lèsimes del millor temps de Webber.

I sempre en referència amb els pneumàtics durs, Fernando Alonso en va parlar sota la perspectiva de la qualificació. «No crec que es puguin utilitzar per assegurar passar de la Q1. Penso que el 95% de la gent intentarà utilitzar un joc de rodes toves a la Q1. Veurem si algú s'arrisca a no fer-ho. El que no sé és el marge dels Red Bull», va assenyalar l'asturià, que va declarar que està «molt satisfet» de tot el que va provar ahir, la qual cosa veu com «una bona notícia pel futur». Ferrari va diversificar els elements que estrena aquest cap setmana entre els seus dos cotxes i només això podria explicar el discret rendiment de Felipe Massa. «Volíem fer canvis durant la sessió, però ho farem a la nit, perquè l'important era voltar i obtenir informació», va dir Alonso.

Sessió lliure 1
1r M. Webber (Red Bull-Renault)
1:25.142
2n S. Vettel (Red Bull-Renault)
1:26.149
3r N. Rosberg (Mercedes)
1:26.379
4t F. Alonso (Ferrari)
1:26.480
5è S. Pérez (Sauber-Ferrari)
1:26.738
6è L. Hamilton (McLaren-Mercedes)
1:26.988
7è M. Schumacher (Mercedes)
1:27.016
8è N. Heidfeld (Renault)
1:27.132
9è J. Button (McLaren-Mercedes)
1:27.138
10è R. Barrichello (Williams-Cosworth)
1:27.212
11è V. Petrov (Renault)
1:27.241
12è D. Ricciardo (T. Rosso-Ferrari)
1:27.471
13è P. Maldonado (Williams-Cosworth)
1:28.005
14è N. Hülkenberg (F. India-Mercedes)
1:28.027
15è A. Sutil (Force India-Mercedes)
1:28.163
16è F. Massa (Ferrari)
1:28.654
17è K. Kobayashi (Sauber-Ferrari)
1:28.819
18è J. Alguersuari (T. Rosso-Ferrari)
1:28.995
19è H. Kovalainen (Lotus-Renault)
1:29.231
20è J. D'Ambrosio (Virgin-Cosworth)
1:30.896
21è T. Glock (Virgin-Cosworth)
1:31.235
22è V. Liuzzi (HRT-Cosworth)
1:31.268
23è J. Trulli (Lotus-Renault)
1:31.418
24è N. Karthikeyan (HRT-Cosworth)
1:32.106
Sessió lliure 2
1r M. Webber (Red Bull-Renault)
1:22.470
2n L. Hamilton (McLaren-Mercedes)
1:22.509
3r S. Vettel (Red Bull-Renault)
1:22.826
4t J. Button (McLaren-Mercedes)
1:23.188
5è F. Alonso (Ferrari)
1:23.568
6è N. Rosberg (Mercedes)
1:23.586
7è M. Schumacher (Mercedes)
1:23.981
8è F. Massa (Ferrari)
1:24.278
9è K. Kobayashi (Sauber-Ferrari)
1:24.290
10è N. Heidfeld (Renault)
1:24.366
11è S. Pérez (Sauber-Ferrari)
1:24.483
12è V. Petrov (Renault)
1:24.786
13è S. Buemi (Toro Rosso-Ferrari)
1:25.296
14è R. Barrichello (Williams-Cosworth)
1:25.303
15è J. Alguersuari (T. Rosso-Ferrari)
1:25.457
16è P. Maldonado (Williams-Cosworth)
1:25.603
17è P. di Resta (F. India-Mercedes)
1:26.073
18è H. Kovalainen (Lotus-Cosworth)
1:26.417
19è A. Sutil (Force India-Mercedes)
1:27.123
20è J. Trulli (Lotus-Renault)
1:27.189
21è J. D'Ambrosio (Virgin-Cosworth)
1:28.036
22è T. Glock (Virgin-Cosworth)
1:28.062
23è N. Karthikeyan (HRT-Cosworth)
1:29.469
24è V. Liuzzi (HRT-Cosworth)
1:29.476

Alguersuari té bones sensacions

Jaume Alguersuari només va poder fer nou voltes al matí, per culpa dels problemes de motor i amb el fons planer del seu Toro Rosso. A la tarda, però, va recuperar el temps perdut (34 voltes) i va poder fer tandes llargues amb pneumàtics durs. I la valoració que en va fer va ser positiva, perquè «encara no havia pogut fer mai tandes de quinze voltes, amb entre 130 i 140 quilos de gasolina en el dipòsit, i a ritme constant». «M'he sentit més còmode, perquè el cotxe és més fàcil de pilotar», va afirmar el barceloní, que tot i no saber amb certesa «com ha millorat» el monoplaça, es va manifestar «content, en general». Alguersuari considera que demà estarà en condicions de sumar els que serien els seus primers punts d'aquest any, sempre que «els pneumàtics tinguin poca degradació». Segons el pilot de Toro Rosso, el nou compost dur de Pirelli és «entre tres i quatre dècimes diferent» de l'utilitzat fins ara, respecte del qual el considera «més resistent i més constant», tot i que amb menor adherència.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)