MOTOR / GRAN PREMI DE FÓRMULA 1 AL CIRCUIT DE CATALUNYA
Webber s'hi sent bé, aquí
El pilot de Red Bull domina el primer dia d'entrenaments al Circuit
Hamilton, segon a 39 mil·lèsimes, és crític amb els nous pneumàtics durs
Alonso cedeix més d'un segon però està satisfet de les millores del Ferrari
Mark Webber se sent a gust al Circuit de Catalunya. L'any passat va guanyar la cursa i sembla que aquesta vegada està disposat a repetir. De moment, ahir va dominar les dues sessions d'entrenaments i l'optimisme que van desprendre els seus comentaris contrastava amb l'apatia que havia manifestat en certs moments de la roda de premsa del dijous. Se li havia preguntat, per exemple, si el Red Bull arribava aquí amb millores i va respondre simplement que «sí, les bugies». Ahir, en canvi, va declarar que havia estat «un dels millors divendres». Evident; al matí només va trigar 38 minuts per establir el que quedaria com el temps de referència durant quasi una hora més. I a la tarda va repetir la jugada dos minuts després del punt exacte de mitja sessió.
Avui es veurà si l'australià és capaç de resistir l'empenta de Sebastian Vettel en la qualificació, exercici en el qual l'alemany s'ha mostrat imbatible des de l'última cursa de l'any passat i al Circuit podria aconseguir la seva sisena posició preferent consecutiva. Però el més significatiu és que, mentre Webber i Vettel no van anar més enllà a l'hora de valorar el nou compost de pneumàtics durs que Pirelli estrena oficialment aquest cap de setmana –fins ahir només havien estat provats experimentalment al circuit d'Istanbul– els seus rivals més directes es van mostrar força crítics. Especialment Lewis Hamilton, que els va qualificar de desastrosos, mentre que el seu company, Jenson Button, s'ho prenia amb més pragmatisme. «Sembla difícil fer-los agafar temperatura i després fer-los durar», va comentar Hamilton, que amb el compost tou va rodar a només 39 mil·lèsimes del millor temps de Webber.
I sempre en referència amb els pneumàtics durs, Fernando Alonso en va parlar sota la perspectiva de la qualificació. «No crec que es puguin utilitzar per assegurar passar de la Q1. Penso que el 95% de la gent intentarà utilitzar un joc de rodes toves a la Q1. Veurem si algú s'arrisca a no fer-ho. El que no sé és el marge dels Red Bull», va assenyalar l'asturià, que va declarar que està «molt satisfet» de tot el que va provar ahir, la qual cosa veu com «una bona notícia pel futur». Ferrari va diversificar els elements que estrena aquest cap setmana entre els seus dos cotxes i només això podria explicar el discret rendiment de Felipe Massa. «Volíem fer canvis durant la sessió, però ho farem a la nit, perquè l'important era voltar i obtenir informació», va dir Alonso.
Alguersuari té bones sensacions
Jaume Alguersuari només va poder fer nou voltes al matí, per culpa dels problemes de motor i amb el fons planer del seu Toro Rosso. A la tarda, però, va recuperar el temps perdut (34 voltes) i va poder fer tandes llargues amb pneumàtics durs. I la valoració que en va fer va ser positiva, perquè «encara no havia pogut fer mai tandes de quinze voltes, amb entre 130 i 140 quilos de gasolina en el dipòsit, i a ritme constant». «M'he sentit més còmode, perquè el cotxe és més fàcil de pilotar», va afirmar el barceloní, que tot i no saber amb certesa «com ha millorat» el monoplaça, es va manifestar «content, en general». Alguersuari considera que demà estarà en condicions de sumar els que serien els seus primers punts d'aquest any, sempre que «els pneumàtics tinguin poca degradació». Segons el pilot de Toro Rosso, el nou compost dur de Pirelli és «entre tres i quatre dècimes diferent» de l'utilitzat fins ara, respecte del qual el considera «més resistent i més constant», tot i que amb menor adherència.