Ral·lis

MIKKO HIRVONEN

PILOT DE FORD

“La lluita pel títol no tindrà cap treva”

Vol eludir la pressió que el va afectar fa dos anys en condicions més favorables

Anhela celebrar el primer triomf en aquesta superfície

Aquest és un joc d'equip, i és això el que fem. Latvala ha tingut mala sort aquest any i em dóna un cop de mà

Mikko Hirvonen té sobre les seves espatlles la responsabilitat de defensar Ford en la lluita pel títol mundial. Arriba a les dues últimes proves empatat a punts amb el set cops campió, Sébastien Loeb.

Aquesta és una situació ideal o bé li comporta un excés de pressió?

Em sento satisfet i tranquil. És la situació ideal i estic encantat de ser-hi després d'onze curses. Això vol dir que la lluita pel títol s'anirà decidint en cada tram. Serà una lluita sense cap treva i que ens farà anar al màxim en tot moment. M'encanta estar en aquesta situació.

Fa dos anys que va viure una situació similar, quan el campionat es va decidir a l'últim tram de l'última prova. Aquest paral·lelisme i haver sortit perdedor en l'anterior ocasió l'influeix anímicament?

En certa manera sí que hi ha un paral·lelisme però és possible que ara hagi madurat, que no senti la mateixa excitació ni la mateixa pressió. Simplement, vull fer el possible per evitar que es repeteixi el que vaig sentir al final d'aquell campionat.

Els trams de terra del primer dia seran determinants?

No ho crec. Si aquests trams estan secs hi poden haver algunes diferències, però en aquest ral·li no hi ha tanta terra com perquè sigui determinant per al resultat final. Insisteixo en el que he comentat abans, cada tram anirà decidint la lluita pel títol.

Tem especialment el tram del Priorat, que amb 45,97 km serà el més llarg del mundial sobre asfalt?

No em preocupa, en realitat només és una mica més llarg que altres vegades. En edicions anteriors sempre ha sigut el tram que més bé m'ha sortit. M'hi sento a gust i li agafo bé el ritme.

L'obsessiona aquesta primera victòria en asfalt que no arriba?

La desitjo. Sí, la desitjo. El ral·li de França no va ser precisament l'ideal perquè les circumstàncies eren totalment diferents. Sí, seria fantàstic poder-la celebrar.

Amb el que s'hi juga en aquest ral·li i amb el temps que ha tingut per planificar-lo, ha fet alguna preparació especial de tipus físic, mental o en el cotxe?

No específicament. El que sí que he fet ha sigut repassar una mica més el que teníem d'anys anteriors. Ens hem mirat més els DVD dels trams i els hem ben repassat. Tot per evitar cometre alguna errada.

Quina valoració fa dels nous WRC després d'onze curses?

A principi de temporada ja vaig dir que aquests cotxes són una mica més difícils de conduir; cal ser molt més determinat i agressiu en la seva conducció. Però a mi em diverteixen més.

Les ordres d'equip, a què tan recorren Ford com Citroën, no arriben a desvirtuar massa els resultats?

Aquest és un joc d'equip, i és això el que fem. Malauradament, Jari-Matti [Latvala] ha tingut mala sort aquest any i em dóna un cop de mà. Si hagués sigut al revés seria jo qui li donaria tant suport com pogués.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)