Classificacions
Loeb encerta l'estratègia i s'allunya més
Ral·li de Montecarlo. Tot i que ahir no va guanyar cap tram, l'alsacià va agafar un marge quasi definitiu respecte a Sordo, ferm en el segon lloc
Sébastien Loeb (Citroën DS3) va insistir dijous al vespre que un minut d'avantatge a Montecarlo és ben poca cosa tenint en compte el risc d'errar en la tria de pneumàtics. Just el que va succeir ahir, no a l'alsacià però sí a Dani Sordo (Mini JCW) i, més encara, Petter Solberg (Ford Fiesta RS), que durant les dues primeres jornades havien de lluitar aferrissadament per una segona posició que el cantàbric sembla que té ara molt més a l'abast.
La incertesa es va apoderar ahir dels equips poc abans de sortir del parc tancat de Valença i iniciar l'etapa que acabaria a Montecarlo. Només tres trams en el programa, però amb previsió de pluja en els dos primers i risc de gel o neu, si la temperatura no remuntava. Elegir els pneumàtics més adients va ser un trencaclosques i Loeb i Mikko Hirvonen, els dos pilots de Citroën, la van encertar. La combinació entre rodes de claus i de sec no els va anar bé a Saint Jean en Royans, on Solberg va liderar el festival dels Ford i Loeb, sisè, va cedir 16 segons, nou menys que Hirvonen, novè. Però en l'especial següent, amb gel abundant i claus en cada roda, la jugada va ser mestra. Hirvonen feia el seu primer escratx amb el DS3 i Loeb guanyava més de mig minut a Sordo mentre Solberg, amb quatre pneumàtics tous sense claus, cedia 1:46 i deixava via lliure a Sordo, que en l'últim tram, disputat en condicions normals, va rematar el noruec mentre Hirvonen repetia escratx i s'acostava més al pilot de Ford. L'etapa d'avui, que Loeb afrontarà amb més de dos minuts d'avantatge, tindrà dues passades pel coll de Turini i Lantosque-Luceram (84,44 km), la segona al vespre i sense llum natural i deixarà sentenciada la primera prova del mundial. Només faltarà rematar la feina diumenge al matí en la power stage del coll de la Madonna (5,16 km).