LLUÍS PÉREZ-SALA
DIRECTOR DE HRT F1 TEAM
“El gran actiu d'aquest equip és el capital humà”
“Em va costar, però al final vaig decidir estirar el carro i aquí estic”, afirma el barceloní
“El primer que fem és donar consistència al projecte. Anirem progressant, però això arriba amb el temps”
Escolà abans que frare.
Lluís Pérez-Sala ha viscut des de l'automobilisme des de tots els vessants. Guanyant la copa estatal Renault (1980) i d'aquí cap a la F-1, a la qual va arribar després de ser subcampió de la fórmula 3000. Va disputar 32 grans premis (1988 i 1989, amb Minardi) i va ser el primer català a fer-ho en l'època moderna. Acabat el pas per la categoria reina va triomfar amb turismes i GT i després es va implicar en el programa de Joves Pilots del Circuit de Catalunya
Crec que el més important no és la forma, sinó l'habilitat. Sóc com sóc i se n'ha de treure profit
A punt de complir 53 anys (dimarts que ve), Lluís Pérez-Sala viu al Circuit de Catalunya el seu cinquè gran premi al capdavant de HRT. Una cita amb un significat especial per al barceloní, per la il·lusió que li comporta i la motivació suplementària per a l'equip, però, tal com diu, també més responsabilitat.
Quan l'hi van proposar, va costar acceptar una responsabilitat com aquesta?
En principi feia assessorament a l'equip, la situació amb la que es trobava més bé, perquè no estava en la primera fila. Però quan l'equip ja ve cap Espanya i es decideix que cal posar un nou team principal és quan m'ho demanen. El que em va costar més va ser el tema de la família, per la qual també havia deixat de córrer [l'any 2008]. Però bé, al final vaig decidir estirar el carro i aquí estic.
Des que arriba a l'equip fins ara, en què han canviat les coses?
Han canviat molt, perquè arribo quan l'equip ve a Espanya i és un moment de canvi total. Només un 15% del personal que tenim hi era abans. La seu és nova, a Madrid, estrenada fa tres setmanes i l'equip, tot i ser aquest el seu tercer any en el mundial de F-1, és del tot nou.
Quin destacaria com a principal actiu d'HRT?
L'equip humà. Del primer a l'últim mecànic, cos tècnic, comunicació, màrqueting... Tots deixen el seu temps i la seva vida per aquest equip. Sens dubte, el gran actiu és el capital humà.
Què val més en aquest càrrec, caràcter o mà esquerra?
[Riu] Crec que el més important no és la forma, sinó l'habilitat. Sóc com sóc i se n'ha de treure el màxim profit.
Canvien molt les coses estant centralitzats a Madrid?
Ha baixat el nombre de correus electrònics i el cost de les conferències. És tot, la comunicació és molt més fàcil. I també la relació. Veus directament els problemes, t'anticipes a la situació. El funcionament anterior es pot acceptar a nivell provisional, però és clar que s'ha d'acabar tenint-ho tot en un mateix edifici.
Així, doncs, va ser una decisió encertada renunciar als tests de Mugello per poder enllestir el trasllat?
És com tot, hi ha coses a favor i altres en contra. No tothom dins l'equip hi estava d'acord. Uns volien anar-hi i altres no i al final vam decidir que no. Un trasllat és cansat i com sempre en aquests casos ens hem trobat amb coses inesperades. Penso que ha estat positiu no haver-hi anat.
Es van plantejar centralitzar l'equip, es va considerar la possibilitat d'ocupar les instal·lacions d'Epsilon-Euskadi?
Ho vam estar mirant, però no anàvem a la mateixa velocitat. Encara no estem preparats per anar a una instal·lació com aquella. Hem d'estar en una situació més avançada de la que ens trobem. No era el moment.
Amb aquest corrent de simpatia que esteu generant, quan arribarà el patrocinador que us pot donar la gran empenta?
El primer que fem és donar consistència al projecte. Si com dius generem aquest corrent de simpatia anirem progressant. Però això arriba amb el temps i fins ara no teníem identitat.
En l'etapa anterior, HRT renuncia a formar part de l'associació d'equips (FOTA). Hi haurà marxa enrere?
Tenim molt bona relació amb la FOTA, però en aquest moment hi ha altres problemes en què pensar. Primer hem d'arreglar la casa per dins i després ja pensarem què fem. Tinc ganes de poder pensar en aquest altre tipus de coses.
Què representa disposar d'una persona amb el bagatge i l'experiència de De la Rosa?
Per a nosaltres és un punt de referència important, que dóna la direcció de cap on hem d'anar.
Dani Clos, Dani Juncadella, el seu nebot, programa de Joves Pilots del Circuit. En la seva situació al capdavant d'HRT, fins on dominen el cap i el cor?
Cal pensar fredament. Estic molt satisfet de tenir en Dani dins l'equip, però volem que l'equip sigui un trampolí per a joves pilots d'automobilisme, en general.
A final d'any, quins mínims exigeix a HRT?
Intentarem estar més cohesionats i amb el projecte del 2013 ja enfocat. Pel que fa a prestacions, estar una mica més a prop dels de davant.
Notícies relacionades
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.