Fórmula 1

Alonso es posa el vestit de la prudència

Fórmula 1. L'asturià refreda la gran expectació per comprovar el grau de millora del Ferrari F2012 amb el nou paquet aerodinàmic

“Hem fet millores, però no prou per retallar un segon i, a més, els rivals també hauran millorat. Però estaré content si es noten els primers símptomes. No ens rendirem ara, al maig, perquè el campionat és molt llarg, però el que vam fer a Mugello va ser acabar la feina que no havíem tingut temps de completar a l'hivern. Sí, tenim 15 o 20 peces noves, però n'hi haurà més a Mònaco o al Canadà.” És el discurs, prudent al màxim per si les coses no van prou bé, de Fernando Alonso en les hores prèvies a la cursa.

I és que Ferrari centra la majoria d'expectatives del gran premi català. En concret, al voltant de les evolucions aerodinàmiques provades la setmana passada a Mugello, que li haurien de permetre acostar-se al capdavant: “Tenim noves peces, però tothom en té i sembla com si Ferrari fos l'únic que evoluciona. Creiem que farem un pas endavant, però no tindrem un cotxe nou en cada cursa com sembla que haguem de tenir.”

Alonso, que va reiterar la seva opinió crítica sobre les maniobres de defensa de Nico Rosberg a Bahrain –amb Vettel fent-li tímidament costat–, va remarcar que la posició preferent ha deixat de ser determinant, fins i tot en aquest circuit: “Fins l'any passat, la mitjana d'avançaments devia ser de quatre o cinc per cursa. L'any passat en van ser 57. Això és un gran canvi. Abans la pole era un 60% de la victòria. Ara continua sent millor sortir al davant, però no és decisiu.” Alonso i Vettel també es van desmarcar de les crítiques fetes per Michael Schumacher contra el comportament dels pneumàtics Pirelli.

Hem estat molt a Barcelona i sabem que no és el circuit on tenim més possibilitats
Michael Schumacher
Sent honest, m'esperava poder sumar més de dos punts en les quatre primeres curses
Nico Hulkenberg
Crec que és una de les pistes més dures amb els avançaments. Miraré de fer una bona qualificació
Lewis Hamilton
És un circuit molt dur físicament i mentalment, amb revolts ràpids i un tram final tècnic
Bruno Senna
Tot ha d'encaixar al màxim. Aquest circuit castiga la falta d'equilibri com cap altre
Jenson Button
Anys enrere vaig estar 60 voltes de les 66 rere Massa, i no el vaig poder avançar
Sebastian Vettel
També gràcies a Pirelli, les curses són millors que anys enrere, també per a nosaltres. Hi ha avançaments
Si ets competitiu aquí és que ho has estat abans. I si aquí no ho ets, difícilment ho seràs en altres curses
A Mugello vaig tenir la sensació que definitivament hem fet un pas endavant
Kamui Kobayashi
Hem anat llimant diferències. És el que hem de fer, estar segurs que en cada cursa som un pèl més ràpids
Pedro de la Rosa
Quan estàs tant a prop de la victòria, no estàs content sent segon. No és igual que si acabes a 20 segons
Ara no cal fer la ‘pole' per guanyar, i ho intentaré. No sé com, perquè amb tants equips igualats és difícil de dir
Kimi Räikkönen

Dani Clos: “És un pas molt important”

Quan fa uns anys disputava una cursa de karts a Lliçà, al costat del Circuit de Catalunya, a Dani Clos li va venir un flaix. “T'imagines que un dia pugui arribar a córrer aquí davant amb un F-1?”, li va comentar al seu pare. Part d'aquest somni –“el que vull és ser pilot titular”, s'afanya a dir– es complirà aquest matí quan surti a la pista al volant de l'HRT que la resta del cap de setmana pilotarà Narain Karthikeyan. “Debutar en el mundial, ni que sigui el divendres és un pas molt important”, afirma Clos, que assegura que el motiva molt aquesta coincidència de debutar al Circuit de Catalunya, fer-ho amb HRT i tenir Pedro M. de la Rosa al seu costat. “No hauria pogut demanar més”, assenyala. Clos té ben entès que l'experiència d'avui serà “una primera presa de contacte”. “Si ho faig bé, millor per a mi i per a l'equip, però no esperem grans coses. Estrenem paquets aerodinàmics, però en el meu cotxe no hi seran tots”, comenta. Clos (23 anys) ja havia pilotat un monoplaça d'HRT a finals de l'any passat en uns tests a Abu Dhabi.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Els nostres subscriptors llegeixen sense anuncis.

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)