Alonso es posa el vestit de la prudència
Fórmula 1. L'asturià refreda la gran expectació per comprovar el grau de millora del Ferrari F2012 amb el nou paquet aerodinàmic
“Hem fet millores, però no prou per retallar un segon i, a més, els rivals també hauran millorat. Però estaré content si es noten els primers símptomes. No ens rendirem ara, al maig, perquè el campionat és molt llarg, però el que vam fer a Mugello va ser acabar la feina que no havíem tingut temps de completar a l'hivern. Sí, tenim 15 o 20 peces noves, però n'hi haurà més a Mònaco o al Canadà.” És el discurs, prudent al màxim per si les coses no van prou bé, de Fernando Alonso en les hores prèvies a la cursa.
I és que Ferrari centra la majoria d'expectatives del gran premi català. En concret, al voltant de les evolucions aerodinàmiques provades la setmana passada a Mugello, que li haurien de permetre acostar-se al capdavant: “Tenim noves peces, però tothom en té i sembla com si Ferrari fos l'únic que evoluciona. Creiem que farem un pas endavant, però no tindrem un cotxe nou en cada cursa com sembla que haguem de tenir.”
Alonso, que va reiterar la seva opinió crítica sobre les maniobres de defensa de Nico Rosberg a Bahrain –amb Vettel fent-li tímidament costat–, va remarcar que la posició preferent ha deixat de ser determinant, fins i tot en aquest circuit: “Fins l'any passat, la mitjana d'avançaments devia ser de quatre o cinc per cursa. L'any passat en van ser 57. Això és un gran canvi. Abans la pole era un 60% de la victòria. Ara continua sent millor sortir al davant, però no és decisiu.” Alonso i Vettel també es van desmarcar de les crítiques fetes per Michael Schumacher contra el comportament dels pneumàtics Pirelli.
Dani Clos: “És un pas molt important”
Quan fa uns anys disputava una cursa de karts a Lliçà, al costat del Circuit de Catalunya, a Dani Clos li va venir un flaix. “T'imagines que un dia pugui arribar a córrer aquí davant amb un F-1?”, li va comentar al seu pare. Part d'aquest somni –“el que vull és ser pilot titular”, s'afanya a dir– es complirà aquest matí quan surti a la pista al volant de l'HRT que la resta del cap de setmana pilotarà Narain Karthikeyan. “Debutar en el mundial, ni que sigui el divendres és un pas molt important”, afirma Clos, que assegura que el motiva molt aquesta coincidència de debutar al Circuit de Catalunya, fer-ho amb HRT i tenir Pedro M. de la Rosa al seu costat. “No hauria pogut demanar més”, assenyala. Clos té ben entès que l'experiència d'avui serà “una primera presa de contacte”. “Si ho faig bé, millor per a mi i per a l'equip, però no esperem grans coses. Estrenem paquets aerodinàmics, però en el meu cotxe no hi seran tots”, comenta. Clos (23 anys) ja havia pilotat un monoplaça d'HRT a finals de l'any passat en uns tests a Abu Dhabi.