McLaren podria fer de jutge
Gran Premi d'Abu Dhabi de F-1. Vettel és el més ràpid, els McLaren tenen el millor ritme de cursa i Ferrari espera confirmar la bondat de les seves novetats
La lluita per la posició preferent al circuit Yas Marina sembla cosa de Sebastian Vettel (Red Bull) i Lewis Hamilton (McLaren), com ja comença a ser tradició en aquesta enlluernadora cursa als Emirats Àrabs Units.
Efectivament, l'alemany i l'anglès han compartit la primera línia de la graella en les tres edicions disputades del GP d'Abu Dhabi, i se n'han repartit les victòries (dues per a Vettel, una per a Hamilton). I en la segona sessió lliure d'ahir, tornem-hi: el Red Bull número 1 i el McLaren número 4 van ser els únics que van rodar per sota de l'1:42 en la simulació de volta ràpida.
Pel que fa al ritme de cursa en aquesta segona sessió, Hamilton va ser el més ràpid, en unes condicions de temperatura ambiental i de la pista semblants a les que es viuran avui en la qualificació i demà a la cursa. En les sessions del matí, les temperatures són massa altes (fins a 15 graus més) per treure'n conclusions útils.
Els Ferrari, lluny
Per si veure els McLaren tan competitius no fos prou per a Ferrari, ahir els dos cotxes vermells també van ser superats pels Lotus (tot i que a can Red Bull tampoc no tot són flors i violes: Mark Webber va tenir una avaria al KERS a la tarda). No és que els Ferrari hagin perdut pistonada, sinó que l'equip italià va dedicar la jornada a avaluar totes les novetats incorporades a l'F2012, amb vista sobretot a millorar el rendiment avui (el nou aleró posterior hauria de potenciar l'efecte del DRS, el flap mòbil). “El nostre ritme de cursa és prou bo, com es va veure el cap de setmana passat [a l'Índia]. Hem de treballar en la qualificació”, va dir Pat Fry, el director tècnic, que va reconèixer que el cotxe de l'any vinent va una mica endarrerit, a causa dels esforços dedicats a lluitar pel títol d'enguany.
Pel que fa a l'estratègia, ahir es va fer palès que la durabilitat dels pneumàtics és força bona i la degradació, més aviat baixa. A causa d'això, Pirelli espera que diversos pilots mirin de fer una sola aturada per canviar les rodes. “Cap al final del curs, tots els equips han entès com treure el millor profit dels nostre pneumàtics”, va dir Paul Hembery, el director de competició de Pirelli. Així doncs, hi ha poc marge per a les sorpreses.