Ral·lis

Ni fet d'encàrrec

Quan més en dubte estava la seva continuïtat en l'equip Citroën, Dani Sordo assoleix per fi la primera victòria en el mundial de ral·lis

El pilot del RACC va aparcar la prudència per imposar-se a Alemanya. “Ara en vull més!”, afirma convençut

Si no guanyo almenys un ral·li aquest any, ho deixo córrer”, va etzibar Dani Sordo (Torrelavega, Cantàbria, 1983) la vigília del Montecarlo que va obrir el curs 2013 del WRC, a mitjan gener. Una sentència contundent que traspuava una barreja d'impotència, d'una banda, i de seguretat en si mateix, de l'altra.

Després de 34 podis en el mundial des del 2006, el pilot del RACC sabia que en el ral·li d'Alemanya, la primera cita tota sobre asfalt –el seu terreny– de la temporada, se la jugava. “A Alemanya, suero o champán”, va piular després d'una decebedora actuació a Finlàndia, al principi d'agost, en què va reconèixer que ni la primera vegada que va pujar a un cotxe havia conduït “tan malament”. Qui tingui orelles, que escolti.

Però el cap de setmana passat va poder tastar el líquid escumós a Trèveris, després de 117 participacions en el mundial, on havia debutat el 2003, al ral·li de Catalunya. Va ser un triomf treballat en què va anar de menys a més. “No vam començar gaire bé, però vam treballar tots junts per millorar”, va apuntar, fent l'ullet a la feina de la seva marca, Citroën.

Frec a frec

Un canvi de reglatges i sengles sortides de la carretera dels Volkswagen de Sébastien Ogier i Jari-Matti Latvala, quan encapçalaven la prova, va deixar la lluita per la victòria entre Sordo i el jove més trempat del mundial, Thierry Neuville (Ford), de 25 anys, que a l'últim tram va cometre una errada fatal, en veure que no podia eixugar l'avantatge del cantàbric.

“És fantàstic assolir la primera victòria després d'una lluita tan aferrissada”, va asseverar Sordo. “No podíem fer res més que seguir pressionant, i al final Thierry va fer una errada”, hi va afegir. Certament, el desenllaç va ser èpic per als aficionats i “emotiu” per al pilot, acompanyat a Trèveris per la família i els amics íntims.

“De tots els pilots del mundial, és qui més es mereixia guanyar!”, va assegurar el seu company Mikko Hirvonen, tercer a Alemanya i que encara busca la seva primera victòria enguany.

Futur en l'aire

I és que el triomf de Sordo no ha de fer oblidar que la temporada dels pilots de Citroën no ha respost a les expectatives. De fet, Yves Matton, el cap de competició de la marca, havia revelat dies enrere que després de la cita alemanya començaria a pensar en la formació de l'equip per l'any que ve: Citroën va esperar expressament que es fes un ral·li d'asfalt abans de decidir en ferm el futur de Sordo. Tot i que la victòria no implica ni de bon tros una renovació automàtica del pilot, segur que no li farà cap mal.

“La victòria és un punt important, és clar, però no és pas l'únic”, va comentar el directiu francès. “Quan el vam fitxar [després del ral·li Catalunya del 2012], volíem que assolís la primera victòria amb nosaltres, i la idea era que guanyés a l'asfalt.”

Ara que ha demostrat que té les ganes de guanyar que li han faltat en tantes ocasions –“per cansament o per realisme”, segons l'expilot Antonio Zanini–, Sordo espera amb estoïcisme el seu destí. “Si [la victòria] m'ajuda amb vista a l'any que ve, perfecte; si no, què hi farem”, va dir en treure's aquest pes de sobre. Però, amb dos ral·lis d'asfalt encara per disputar (un d'ells, el Catalunya-Costa Daurada, a finals d'octubre), avisa: “Ara que tinc la primera, en vull més!”

Al costat del més gran
Sempre amb el suport del RACC, Sordo va ser company de Loeb a Citroën fins al 2010. El 2013 hi va tornar per substituir l'alsacià.
1
títol mundial
va guanyar el 2005, en la categoria júnior.
5
copilots
ha tingut al WRC, dos de catalans, Oriol Julià i Marc Martí.
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)