Juncadella va per nota
Fórmula 1. En l'últim dia de tests a Jerez –amb diferència, la jornada més profitosa de la setmana per als equips–, el pilot barceloní s'estrena al volant del Force India amb una actuació d'allò més convincent
Nico Rosberg va completar la primera distància de carrera amb un cotxe del 2014, el Mercedes, i Daniel Juncadella va impressionar en el debut com a pilot de Force India. Són els titulars de l'últim dels quatre dies de tests a Jerez, en què –per tercer dia consecutiu– Red Bull va plegar a mitja jornada, per un “problema mecànic” sense especificar.
El dia va començar amb pluja i els cotxes van muntar les rodes d'aigua durant tot el matí (com dimecres, quan la pista es va remullar amb una cisterna). Amb tot, al migdia Rosberg ja havia fet 80 voltes i havia culminat amb èxit una tirada de 67 girs –amb tres aturades per canviar els pneumàtics–, equivalent als 300 km d'una cursa. “Amb la fiabilitat estem contents, i ara com ara això és el més important”, va dir l'alemany.
Regularitat i velocitat
Però un altre cotxe amb mecànica Mercedes cridava l'atenció, el Force India que pilotava Juncadella, de 22 anys. Al matí, sobre una pista prou delicada, el català va rodar amb una consistència espaterrant, que no s'adeia amb la seva falta d'experiència. “Es tractava d'anar agafant confiança i aprendre com funciona l'equip”, va dir. A la tarda –encara que la humitat no va acabar de fer net–, es va permetre el luxe d'encapçalar en diverses ocasions la llista de temps, gràcies en part a la tria de les rodes més toves. I tot plegat, sense fer cap errada, un fet d'especial rellevància en uns assajos en què es tractava d'acumular quilòmetres per treure'n el suc. “És el que l'equip necessitava abans de Bahrain [on el 19 de febrer es reprendran els tests] per entendre el cotxe”, va afegir Juncadella, que ha començat amb peu ferm la relació amb l'equip de Silverstone.
En canvi, el flamant debutant de McLaren, Kevin Magnussen, va acabar la jornada estimbant el cotxe contra les barreres, i el veterà Adrian Sutil va plantar el Sauber a la graveta per segon dia consecutiu, traït pel brusc parell motor del propulsor.
Ells van provocar les úniques aturades d'un dia en què les avaries van donar certa treva als equips, i que va ser, amb diferència, el que va registrar més voltes, 688 –i dimarts passat, només 93–: fins i tot el Red Bull va completar un grapat de girs cronometrats, per bé que havent dinat els de Milton Keynes ja van començar a recollir els trastos. “Tenim el millor equip del món i sabran capgirar la situació”, va dir Daniel Ricciardo, fent al·lusió al reguitzell d'avaries causades per la integració del grup propulsor Renault al xassís.
Atès que a la tarda Rosberg va cedir el volant del W05 a Lewis Hamilton, Fernando Alonso va ser qui va fer més voltes, 115, encara que el més ràpid va ser el seu excompany Felipe Massa, que està “molt content” amb el canvi de Ferrari a Williams.