Fórmula 1

El tetracampió confia en la remuntada de Red Bull

Fórmula 1. Sebastian Vettel reconeix que Mercedes és l'equip favorit en l'inici del curs a Austràlia, però es fixa en el que va fer Ferrari fa dos anys per mantenir les seves aspiracions

“Crec que parlo per tots els pilots si dic que ens pica la curiositat i frisem per sortir a la pista i veure on som!”, va valorar Daniel Ricciardo (Red Bull) ahir, la vigília de la primera jornada d'entrenaments lliures del GP d'Austràlia, la primera sessió de la qual s'haurà disputat la matinada passada. “D'aquí a 24 o 48 hores, en sabrem una mica més que ara”, afegia Fernando Alonso.

Llavors es confirmarà si Mercedes és tan favorit com semblava quan van acabar els tests de Bahrain, fa dues setmanes, i si a can Red Bull segueixen tan perduts com aleshores. “La nostra preparació no ha estat ideal, i segurament per a aquesta cursa no estem en la millor situació, però el campionat és una altra cosa”, va assenyalar Sebastian Vettel.

Renault, gas a fons

Per aixecar la moral de l'equip de la marca de begudes, el campió del món va recórrer a la història recent: “Fa dos anys [a Melbourne], Fernando estava a 1,5 segons de la posició preferent, però va estar a punt de pispar-nos el títol en l'última cursa.” El missatge, doncs, és clar: “La temporada és llarga i hem d'anar pas a pas”, va insistir el pilot de Red Bull.

Per donar-li ales, Renault va assegurar ahir que les últimes modificacions de software incorporades en el grup propulsor permetrien als seus clients –Red Bull i Lotus, entre d'altres– treure'n tot el suc. “Surto per tibar al màxim, no per fer voltes sense més ni més, i aviam fins on arribem”, va asseverar Vettel. No és l'únic que pensa anar a totes: “Preferiria anar vint voltes primer i trencar que no pas rodar a quatre segons del capdavant i acabar la cursa”, va apuntar Romain Grosjean.

Mercedes, favorit

No obstant això, qui més qui menys reconeix que, ara com ara, Mercedes té la paella pel mànec, per bé que l'equip de l'estrella s'esforça per moderar l'optimisme. “Va ser una satisfacció acabar els tests al davant, però això no vol dir que hi tornem a ser dissabte o diumenge”, va dir el directiu de la marca alemanya Toto Wolff.

De fet, qui va acabar al davant en els tests va ser un cotxe amb mecànica Mercedes, però no una fletxa de plata, sinó un Williams. Ahir, Felipe Massa s'afegia als pilots de Red Bull a l'hora de penjar l'etiqueta de favorits als Mercedes, però Lewis Hamilton va passar la patata calenta als flamants cotxes amb els colors de Martini, no fos cas que fes massa bombo de les excel·lències del W05.

A parer d'Alonso, però, les primeres carreres “no seran del tot representatives”. Una manera de dir que la revifada de Red Bull és qüestió de temps.

Estic molt content i crec que pot ser una bona temporada per a nosaltres, però no sé com de bona
Felipe Massa
williams-mercedes
Els cotxes que més han canviat respecte de Bahrain són Red Bull i McLaren
Volem guanyar curses. No sé si podrem fer-ho aquí, però la velocitat pura no ho és tot
Jenson Button
mclaren-mercedes
Hem remogut cel i terra, i l'objectiu és estar al davant, però no ho podem assegurar
Lewis Hamilton
mercedes
Som un equip fort, tenim força recursos i confio que millorarem a mesura que avanci el curs
Sebastian Vettel
red bull-renault
Si ho fem tot bé, hauríem d'acabar la cursa, i tant de bo que sigui com a mínim dalt del podi
Kimi Räikkönen
ferrari
Tenim un cotxe competitiu i la motivació de tots els membres de l'equip està pels núvols
Valtteri Bottas
williams-mercedes

EVOLUCIONS

Som lluny del capdavant, però això no vol dir que pensem que no podem guanyar curses
Romain Grosjean
lotus-renault
El que pugui passar és una incògnita per a tothom. S'ha de maximitzar tot i veure on som
Fernando Alonso
ferrari

Màniga ampla amb el 107%, però no amb els 100 kg de gasolina

Els comissaris esportius faran el que puguin perquè tots els cotxes prenguin la sortida en el GP d'Austràlia, va assegurar ahir Charlie Whiting, el director de competició de la F-1. Els previsibles problemes de fiabilitat en l'inici del curs podrien fer que algun cotxe no disputés la sessió de qualificació de dissabte o no fes un temps dins del 107% del més ràpid de la Q1, però en aquests casos “els comissaris seran benèvols”, segons Whiting. En canvi, no hi haurà clemència en el cas que s'enxampi algun cotxe que superi el límit de 100 kg de gasolina per fer la cursa. “En això no hi ha cap mena de tolerància”, va reblar Whiting. La FIA disposa de sensors per saber en tot moment el consum dels cotxes. Qualsevol possible infracció es resoldria després de la cursa.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Has superat el límit de 5 articles gratuïts d'aquest mes

No sóc subscriptor

Tarifa digital d’El Punt Avui i L’Esportiu

Per
només
48

per un any

Ja sóc subscriptor

Per gaudir dels avantatges has d'activar la teva subscripció facilitant-nos el número de contracte i el NIF o DNI de la subscripció.

Activa la subscripció