Salvant les formes
Fórmula 1. Red Bull estrena l'RB11 amb decoració de camuflatge, Mercedes es fa un tip de fer voltes i Vettel fa somriure Ferrari
La lectura dels temps de la primera jornada de tests a Jerez fa el pes a Ferrari, però el registre més cridaner del dia no va ser la millor volta de Sebastian Vettel en la seva estrena de vermell, sinó la quantitat de voltes acumulades per Rosberg amb el Mercedes. Ni més ni menys que 157 en va fer el subcampió del món, que equivalen a gairebé 700 km. És a dir, bastant més de dues curses seguides. No és estrany que a mitja jornada es veiés l'alemany fent un mos dins de la cabina del W06: Nico gairebé no va baixar del cotxe en tot el dia!
L'altre cop d'efecte de la jornada el va oferir Red Bull. En comptes de fer un simulacre de presentació de l'RB11 a primera hora del matí –Mercedes i Williams van descobrir els seus bòlids nous a la línia de boxs, abans de sortir a rodar–, l'equip de la marca de begudes va cobrir el cotxe amb una espectacular decoració de camuflatge que n'amagava les línies aerodinàmiques. Red Bull va endarrerir tot el possible la construcció del monoplaça per incorporar-hi el màxim nombre d'evolucions ja en aquest primer test. Ricciardo, però, només va fer 35 voltes, després de passar una bona estona dins del box per un problema de frens.
Ferrari tampoc no es va deslliurar dels capricis de l'electrònica –Vettel va fer 60 voltes, el doble que Ricciardo però menys de la meitat que Rosberg–, per bé que la palma se la va endur McLaren. Alonso amb prou feines va fer sis voltes, només una de llançada. Un problema “persistent” en la mecànica Honda va deixar el cotxe tancat al box des del migdia.
Marcus Ericsson va saltar al segon lloc en muntar un joc de rodes del compost tou cap al final del dia –la resta va rodar sobretot amb el mitjà–, mentre que Sainz va dedicar el dia a assajar arrencades i procediments diversos.
A última hora de la tarda, el Lotus va arribar per fi a Jerez, però potser no rodarà fins dimarts.