Més igualtat del que sembla
Fórmula 1. Els Mercedes marquen els millors registres, però els Ferrari tenen un ritme semblant en les tirades llargues i haurien estat més amunt sense les errades dels seus pilots
Nico Rosberg va ser el més ràpid en la primera jornada d'entrenaments lliures del GP de Bahrain. L'alemany de Mercedes va ser l'únic dels pilots capdavanters –és a dir, de Mercedes i Ferrari– que va fer una volta neta en el primer intent amb les rodes toves, en la segona sessió. El seu company Lewis Hamilton va ser segon, a poc més d'una dècima, però va perdre pistonada en la frenada a la forquilla. Els Ferrari de Räikkönen i Vettel van ser tercer i quart, a més de mig segon. Semblaria que es manté la diferència a una volta entre el W06 i l'SF15-T, però en realitat el bòlid italià és més a prop. Kimi va fer el temps en el segon intent, després d'anar llarg en l'últim revolt en el primer. Un error similar va costar al voltant de mig segon al seu company, Vettel, segons li va dir el seu enginyer.
En la primera sessió, els Ferrari van ser els més ràpids, amb el compost mitjà. Aquesta mànega, però, no va ser gens representativa, perquè es va disputar sota el feixuc sol del migdia, mentre que la qualificació i la cursa seran al vespre. Els pilots que van esperar al final de la sessió per muntar les rodes noves –com ara els Ferrari– van gaudir de la pista en millors condicions; en canvi, els Mercedes les van utilitzar molt aviat i van caure als últims llocs.
Pel que fa a les tirades llargues, Räikkönen i Vettel van tenir un ritme millor que Rosberg amb el compost tou –Hamilton va ser l'únic que va muntar el mitjà–, per bé que la tirada del Mercedes número 6 va ser més llarga. La jornada va acabar amb un incident de Vettel, que va trencar l'aleró en topar amb Pérez al primer revolt, quan el Ferrari acabava de sortir de boxs i li van fallar els frens.
PROTAGONISTES
Bernie vol motors V8 de 1.000 CV
Bernie Ecclestone té una solució perquè l'espectacle “torni a la F-1”: recuperar els motors V8 i preparar-los fins als 1.000 CV. Els antics V8 en donaven 750 i l'any passat van ser substituïts pels actuals V6 turbo híbrids, que ja superen els 800 però no fan gaire soroll. De retruc, segons el patró de la F-1, això reduiria molt els costos.
Notícies
Dimecres,15 maig 2024