Fórmula 1

En mode remuntada?

Motociclisme. Marc Márquez, imbatut als Estats Units, necessita encadenar victòries i la inestimable ajuda de Dani Pedrosa per sembrar la inquietud entre els pilots de Yamaha

El passat afavoreix Honda i Marc Márquez a Indianapolis, però el bicampió del món de Moto GP no és pilot d'estadístiques, sinó de sensacions. Que també són bones, després del triomf abans de les vacances i del test posterior. Amb el xassís del 2014 (que ja no s'abandonarà) Marc Márquez es veu capaç de sumar més victòries. Un parell més servirien per convèncer tothom que el títol no està perdut. Si, a més, Dani Pedrosa confirma que Honda torna a tenir una moto capdavantera i resta punts a les Yamaha, oli en un llum.

Mentre tot això no es demostra, parlar de remuntada fa respecte. Perquè Valentino Rossi té 65 punts més que el català just a meitat del campionat, amb nou curses. I perquè pel mig també hi ha Jorge Lorenzo, que a Assen i a Sachsenring no va estar esplèndid però que tornarà. Pel que fa a les Ducati –sense podis ni primera fila de la graella des de Mugello–, és una evidència que han deixat de comptar. També hi ha interès per saber la victòria en les 8 Hores de Suzuka de Pol Espargaró i Bradley Smith exercirà algun efecte beneficiós a Tech 3.

Per acabar, les dades: les últimes 11 curses disputades als EUA han estat per a un pilot d'Honda (des que Lorenzo va guanyar a Laguna Seca 2010). Les últimes sis són de Marc Márquez, que en la categoria reina està imbatut als EUA (tres a Austin, dues a Indianapolis i una altra a Laguna Seca), amb cinc posicions preferents. I a Indianapolis, abans que Márquez havien guanyat dos cops Dani Pedrosa i un Casey Stoner.

En Moto 2 tot sembla dit. Els 65 punts d'avantatge de Johann Zarco sobre Tito Rabat és la diferència més gran de la història de la categoria intermèdia després de nou curses. Per a Rabat, i per a Márquez a Moto GP, l'objectiu és guanyar curses, però vist l'estat de forma del líder, serà complicat que algun altre pilot s'intercali entre tots dos.

Les novetats catalanes

Indianapolis veurà cares noves entre els catalans. Toni Elias pren el relleu de Karel Abraham en l'Honda d'AB Cardion i en Moto 2 Xavi Vierge substitueix Ricky Cardús en l'equip Tech 3. I també Isaac Viñales, teòricament descavalcat del mundial de Moto 3 pel seu equip anterior, (Laglisse) ha trobat refugi en l'equip RBA per substituir la lesionada Ana Carrasco.

La moto va bé i la pista ens afavoreix, però els 65 punts d'avantatge de Rossi són molts
Marc Márquez
Moto GP
1r Valentino Rossi (Yamaha)
179
2n Jorge Lorenzo (Yamaha)
166
3r Andrea Iannone (Ducati)
118
4t Marc Márquez (Honda)
114
5è Andrea Dovizioso (Ducati)
87
6è Bradley Smith (Yamaha)
87
Dani Pedrosa (Honda)
67
8è Cal Crutchlow (Honda)
66
Pol Espargaró (Yamaha)
64
10è Maverick Viñales (Suzuki)
57
11è Danilo Petrucci (Ducati)
51
12è Aleix Espargaró (Suzuki)
44
Moto 2
1r Johann Zarco (Kalex)
179
2n Tito Rabat (Kalex)
114
3r Sam Lowes (Kalex)
107
4t Àlex Rins (Kalex)
103
5è Thomas Luthi (Kalex)
99
18è Àlex Márquez (Kalex)
30
22è Àxel Pons (Kalex)
9
Moto 3
1r Danny Kent (Honda)
190
2n Enea Bastianini (Honda)
124
3r Miguel Oliveira (KTM)
102
Isaac Viñales (Husqvarna)
64
No és el meu circuit favorit i a Honda li està anant bé, però el 2015 dues Yamaha vam pujar al podi
Valentino Rossi
El traçat és més fluid que el 2009, quan hi vaig guanyar. Serà complicat pel tipus d'asfalt
Jorge Lorenzo
Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)